laffenxxx Startet 22.Mai.2006 Del på Facebook Startet 22.Mai.2006 Skal kjøpe en gummibåt for å kunne bruke på småvann og elver i innlandet. Er avhengig at den ikke er for tung og at den lar seg transportere lettvint. Hvor mye har størrelsen på båten å si på stabiliteten/sikkerheten tenker da på båter fra 230-300 meter? Har sett på AquaQuick MS 300 og forskjellen i vekten og prisen fra 230 til denne er ikke stor . Er opptatt av at båten skal være sikker og at to personer kan fiske fra den. Så for meg at jeg gjennom å lage en rulle på takstativet skulle kunne legge båten på taket på bilen og transportere den slik. Vil en Tohatsu 4 hk med innebygget tank være tilstrekkelig for bruk med to voksene menn oppi ? Ser her på vekt og det at den har innebygget tank slik at jeg slipper den utvendige tanken. Veldig nybegynner av gummibåt. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Netthandelen.no selger noen gummibåter fra Silver Marine som er ganske prisgunstige. Kjøpte akkurat en til rett over 2000 kr med spilebunn lenge 250. De har også en med lengde 288 som pleier gå for 4000. Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Båtene med oppblåsbar høytrykksbunn er de letteste og de enkleste å pakke opp og ned. Hold deg unna spilebunn er min erfaring. Fast bunn av finerplater er sevfølgelig mest stivt men tyngre og litt mer komplisert å montere/demontere. Vil anbefale min. 260cm. for to voksne personer. Da har dere litt armslag samt plass til en kasse meg diverse småting. Med 4hk vil båten plane i 12-13 knop med en person. Med to personer kan du ikke regne med mer enn ca. 5 knops fart. Sitér dette innlegget /MS Link to post
Gas Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Netthandelen.no selger noen gummibåter fra Silver Marine som er ganske prisgunstige. Kjøpte akkurat en til rett over 2000 kr med spilebunn lenge 250. De har også en med lengde 288 som pleier gå for 4000. Har kjøpt en slik en med lengde 288 heilt o.k. alternativ til andre dyrere merker https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9403/924584-bild...at_silverma.jpg Sitér dette innlegget Link to post
laffenxxx Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 (redigert) Er klarover båtene fra netthandelen men har lest på dette forumet og kommet til at det er delte meninger om kvaliteten og at ventilene ikke er bra nok. Båtene har siste 14 dg. gått for 4400-5200 kr og med en frakt på 850 kr synes jeg ikke at dette er så billig . Forsto at noen hadde problemer med deletilgangen og hva med garantien på denne båten? Aquaquick MS 300 selges for 6990,- og da snakker vi under 2000 kr i merkostnad for å få en båt som det support til. Har fått tilbud på MS 300 med Tohatsu 4 hk for 11990,- Tror jeg slår til på dette. Har kjøpt 2 stk Regatta Seasafe til kr 975,- inkl frakt fra netthandelen......det er billig Redigert 22.Mai.2006 av laffenxxx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.