Jump to content

Acapella impregnering, erfaringer?

enter4u

Recommended Posts

Prøvde det en gang for mange år siden. Etter en kort periode så det ut som størknet, sprukken havregrøt. Jeg måtte få sydd ny sprayhood.

Husker etter: Det kunsttoffet som jeg hadde i sprayhooden ble også oppløst av Acapella når det kom i sollys. Kunststoffet "råtnet" etter noen måneder. Jeg kunne stikke fingeren tvers gjennom stoffet. "Havregrøt-look'en" kom i tillegg.

Mulig det har blitt bedre med årene.

Redigert av Hulda (see edit history)

Da sprayhooden var 5 år gammel, begynte den å lekke. Da vasket jeg den i Acapella såpe (lå i bløt 10 min i lunket vann i en balje, og skrubbert deretter med en gulvskrubb). Da den var tør, penslet jeg ut et strøk Acapella impregnering (blå). Jeg la den på aviser ute på verandaen og lot den tørke der et døgn da den lukter salmiakk inntil den er tørr. Dette var svært effektivt og den ble som ny. Nå er sprayhooden 21 år og jeg behandler den (og storseiltrekket og genuatrekket) hvert år og de er like fine og tette. Jeg har alstå svært gode erfaringer med Acapella.

Jeg har forholdsvis god erfaring med Acapella. Det var det eneste stoffet som klarte å tette en gammel og lekk kalesje jeg hadde før. Hadde prøvd mange forskjellige typer vanlig impregnering før den, men de hjalp bare en kort periode. Kalesjen blir litt stivere også, men ikke verre enn at det går å leve med den.

Men vær obs på at vinduene tåler ikke stoffet. de blir harde som glass. Samt at du må tørke vekk søl med en eneste gang, ellers får du det nesten aldri bort igjen.

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...