Jump to content

Lyddemping mot bunnen

Sabrina

Recommended Posts

Hei!

Jeg ville ikke hatt lydemping eller andre former for plater el.l. i bunnen av båten. Dette med tanke på renhold.  Hvis du søler olje eller andre ting i bunnen, får du problemer med å samle det opp igjen. Mange typer isolasjon er rene svampen, og umulige å holde rene. Det vil sikkert bli mere lukt også, hvis isolasjonen blir gjennomtrukket med olje eller diesel. + mulig brannfare, kanskje.

Ville bare ha lagt isolasjon så langt ned på sidene det går an.

All lyddemping hjelper...men jeg ville kanskje ikke lagt noe i bunnen av båten på grunn av vann-, olje- og dieselsøl.

Skulle jeg lagt noe ville jeg i så tilfelle brukt blymatter eller lignende som benyttes i bil.

Porolon vil vel over tid trekke til seg vann og slikt når folien etter en tid sprekker opp.

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Hei!

Enig med de som advarer. Den eneste øvelsen jeg har vært gjennom når det gjelder isolering i bunnen, var et forsøk på å dempe propellstøy akterut. Resultatet ble blandet, heller dårlig. Overgang fra tre - blader til fire - blader var langt mer effektivt - i hvert fall på støyen.

Ingvar Johnsen, Redningsselskapet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...