Jump to content

Bestille varer ifra Maritim.no

Yafinn

Recommended Posts

Hvordan er maritim i pris i forhold til andre da?

Da de startet opp var de mye billigere enn alle andre. (Før Biltema også begynte med dette)

Nå har jeg intrykk av at det ligger ganske likt.

Å si at de har dårlige produkter synes jeg blir litt tøysete.

De har jo de samme produktene som de fleste andre.

De har et godt utvalg det skal de ha.

Jeg for min del har både god og dårlig erfaring med dem.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hvordan er maritim i pris i forhold til andre da?

Det er nok litt som de fleste forretninger som Binders, Elkjøp og Obs, de er ikke billige på alt. I mainummeret av Båtmagasinet er der trykket et leserbrev med sammenligning av priser hos Maritim og Watski (katalogpriser): Der var plukket ut 8 varer som kostet hhv kr 4546 og kr 3062 hos Watski og Maritim. På disse varene var altså Maritim kr 1484 billigere.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hei

Har alltid fått varer meget snart fra Maritim,synes heller ikke de er spesielt dyr.( dog ikke så rimelig som da de startet opp,sammenlignet med andre)

Det som er virkelig fint (for oss som ikke bor i nærheten av en båtbutikk) er katalogen de har,

en uvurderlig "bibel" som tas frem gjennom hele året.

Forresten, er det noen som har erfaring med seatronic.no? er de raske å sende ut?

Mvh en som venter på styringa si :crazy:

beertrip

Forresten, er det noen som har erfaring med seatronic.no?

Bestilte GPS fra dem i fjor vår, da jeg skulle til Bergen og hente båt. Bestilte på tirsdag ettermiddag, og gav bskjed om at jeg måtte ha den før helgen, da båten skulle hentes lørdag morgen. Ikke noe problem, på tordagen lå lappen i postkassen! Så der er det speed and service ja! Kjempefirma å handle med etter min erfaring.

Maritim derimot har jeg litt mer blandet erfaring med. Men de har alltid ordnet opp i etterkant når det har rotet seg til, det skal de ha!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Er begynt å bli litt lei av at Maritim ikke har alt på lager. Har nå i 2 år bygd et halvfabrikat, og brukt omtrent kun varer fra Maritim. Omtrent alltid er det noe som ikke kommer og som står restnotert.

Bestilte bl.a 3 stk pinnerekker i mars, som var lovet levert 15. April. Desse står fortsatt restnotert. Utrolig iriterende da eg skulle hatt desse for å ferdistille listingen.

Syns også det er litt dårlig at eg ikke får mail om at varene ikke er på lager før de sender ut pakken.

Bestilte forrige veke en del varer, og der var bl.a noen gasskoblinger, noen hengsler, polering +++ restnotert.

Fikk i dag pakken med et brev om det disse varene var restnotert.

Hadde eg fått en mail samme dag som eg bestilte, kunne eg valgt noen andre typer hengsler, og et annet merke polering.

Da kunne eg ferdistille pentrybenken og polert båten i helgen som planlagt!

Men katalogen deres er veldig bra!

Fra virkeligheten;

Ordre plassert 15.02.2006

Bestillt; skrogjennomføringer 3/4 "

Levert; Skroggjennomføringer 1/2 " ( oppdaget 31.05.2006 )

Ringe, ringe, svarer på 20 sekunder," vi har sikkert sendt feil, sender deg nye idag"

Bra Maritim; sånn skal det være !!!

Suzuki

No boat needed..

Noen år siden sist jeg bestilte fra Maritim. Gikk greit da (hver gang), og jeg var godt fornøyd.

Skulle ha et par småting nå, og gikk i gang på nettet. Oppdaget da at portoen de opererer med er ganske høy. Misteporto er kr. 159 (men det kan godt bli mer)! Å handle for mindre beløp er dermed uaktuelt over nett eller postordre. Hadde tenkt impeller og en bryter, men prisen mer enn doblet seg når porto kom på.

Helt sikkert en bevisst prispolitikk for å slippe bryderiet med småordrer. Likevel en liten skuffelese - for det var da virkelig ikke så voldsomt før?

Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)

Der kunne de kanskje lære av Komplett.no ?

Bestiller man småsaker, kan man forskuddsbetale med kort, og velge brevporto.

Litt med usikkert ( brev kan bli borte ) men veldig mye billigere. Og ikke minst; svært rask behandling gjør Komplett.no til en vinner i sin sjanger.

Suzuki

No boat needed..

Problemet til både maritim og seatronic er at de har en utrolig primitiv og avleggs nettbutikk. Ingen lagerstatus, mulighet for å velge leveringstype eller betalingsmåte.

Er det virkelig for mye forlangt med slikt i 2006? Min erfaring er at de alltid mangler et eller annet kritisk når jeg bestiller noe derfra.

Tror Maritim har VELDIg mye å gjøre om dagen, og sier da ikke det for å unnskylde dem for dette burde de visst selv og ansatt folk deretter...

Bestilte selv en slik plate, 20690-02 KING S.B. HVIT 122X61CM 6,35MM i feb/mars og fikk da beskjed om at denne kom inn i løpet av 14 dager... nå har vi snart juni...argh!

Må begynne å se etter bedre alternativer...

LODDA

TJA - jeg merket ikke noe til det - bestillte en eber defroster med endel slanger, rør og småstæsj - alt kom på under en uke - ingenting i rest - ingenting manglet.

Stort sett er dette min erfaring med Maritim, men det har jo forekommet restnoteringer.

-koh

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...