finne Startet 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2006 Hva bruker dere til kalesje impregnering? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Jeg bruker Hempel sin impregnering. Fungerer veldig bra. Bruker pensel og rulle til å legge det ut mens den står oppspent. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Jeg for min del bruker Seilmakerens impregnering. Den beste jeg har prøvd så langt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
evenR4u Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Og jeg bruker (brukte sist) Capella med farge. Både frisket opp fargen og opplevdes som tett og fin i all slags sprøyt. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Nordåsen Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Kjøpte en til halv pris på Euro Fritid, husker ikke hva den heter, funker fortsatt... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Jeg bruker Hempel sin impregnering. Fungerer veldig bra. Bruker pensel og rulle til å legge det ut mens den står oppspent. Brukt denne noen år, har liksom aldri blitt fornøyd. Jeg for min del bruker Seilmakerens impregnering. Den beste jeg har prøvd så langt... Ikke prøvd denne Og jeg bruker (brukte sist) Capella med farge. Både frisket opp fargen og opplevdes som tett og fin i all slags sprøyt. Blitt frarådet denne, vanskeligt å få gjevn farge, fargen kan smitte av. Bruker selv voxbasert impregnering, brukes på kjøredressen + båtkalesjen, holder tett til en meget billig penge. Selges nå på biltema for lommrusk.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
LALUNA II Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 (redigert) Brukt Hempel sin flere år var godt fornøyd med den forrige sesong skulle jeg ha mere av dette stoffet men den lokale pusheren var tom så da ble det en annen han anbefalte .. HERDINS Imprenex og den holder fremdeles tett og båten min har ligge ute i vinter og må si meg fornøyd med den Vet ikke hvor den kommer fra men text på flasken er på svensk Deres hjemmeside www.herdins.se http://www.herdins.se/textvard/textvard.htm redigert fant produsenten Redigert 19.August.2006 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gas Svart 19.August.2006 Link til dette innlegget Svart 19.August.2006 Jeg bruker simp 3003 virker veldig bra,skaffer det gjennom en lokal forhandler. http://www.alttilbaaden.dk/Default.asp?m=62 Sitér dette innlegget Link to post
localboy Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Hei Imregnering er stort sett det samme, men en som skiller seg ut er impregneringen som følger med i Autoglym sin Compete. Kan kjøpes hos Kepler bilpleie www.kepler.no (Dyrt og bra?) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 (redigert) Blitt frarådet denne, vanskeligt å få gjevn farge, fargen kan smitte av. bmo - :nono: . finne spurte etter "hva bruker dere". Ikke etter alt vi måtte ha blitt frarådet. Har blitt frarådet mye jeg også. Jeg syntes ikke det var vanskelig å få jevn farge med Capella. helt kurant. Og fargen har forløpig ikke smittet av - etter to sesonger. Redigert 20.August.2006 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
NOC Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Hvor ofte bør man impregnere kalesjen? Er det virkelig behov å gjøre dette hvert år? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Har god erfaring med Sagen sine produkter i Kristiansand. Både for jordslag, rengjøring og imprenering. Kalesjepleie Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Hvor ofte bør man impregnere kalesjen? Er det virkelig behov å gjøre dette hvert år? Jeg vasker og impregnerer hvert år, selv med nyere kalesje. Det er stoffer i impregneringen som forhindrer sopp (jordslag). Sopp spiser av kalesjen og gjør den tynnere og dårligere. I tillegg så blir den mer vannavisende, tar til seg mindre møkk og ikke minst er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.