Jump to content

kalesje impregnering

finne

Recommended Posts

• 2 måneder senere...

Jeg bruker Hempel sin impregnering. Fungerer veldig bra. Bruker pensel og rulle til å legge det ut mens den står oppspent.

Brukt denne noen år, har liksom aldri blitt fornøyd.

Jeg for min del bruker Seilmakerens impregnering. Den beste jeg har prøvd så langt...

Ikke prøvd denne

Og jeg bruker (brukte sist) Capella med farge. Både frisket opp fargen og opplevdes som tett og fin i all slags sprøyt.

Blitt frarådet denne, vanskeligt å få gjevn farge, fargen kan smitte av.

Bruker selv voxbasert impregnering, brukes på kjøredressen + båtkalesjen, holder tett til en meget billig penge. Selges nå på biltema for lommrusk..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Brukt Hempel sin flere år var godt fornøyd med den

forrige sesong skulle jeg ha mere av dette stoffet men den lokale pusheren var tom :confused: så da ble det en annen han anbefalte ..

HERDINS Imprenex og den holder fremdeles tett og båten min har ligge ute i vinter og må si meg fornøyd med den :yesnod:

Vet ikke hvor den kommer fra men text på flasken er på svensk :flag_sw:

Deres hjemmeside

www.herdins.se

http://www.herdins.se/textvard/textvard.htm

redigert fant produsenten

Redigert av LALUNA (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Blitt frarådet denne, vanskeligt å få gjevn farge, fargen kan smitte av.

bmo - :nono: . finne spurte etter "hva bruker dere". Ikke etter alt vi måtte ha blitt frarådet. Har blitt frarådet mye jeg også. :wink:

Jeg syntes ikke det var vanskelig å få jevn farge med Capella. helt kurant. Og fargen har forløpig ikke smittet av - etter to sesonger.

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Hvor ofte bør man impregnere kalesjen? Er det virkelig behov å gjøre dette hvert år?

Jeg vasker og impregnerer hvert år, selv med nyere kalesje. Det er stoffer i impregneringen som forhindrer sopp (jordslag). Sopp spiser av kalesjen og gjør den tynnere og dårligere. I tillegg så blir den mer vannavisende, tar til seg mindre møkk og ikke minst er tett.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...