Hank Startet 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2006 Har noen erfaring med montering av antennekontakten på stasjonær vhf? Har skjønt at dette er et kritisk punkt i monteringen, og vil gjøre det helt riktig. Noen som kan gi instruksjoner? Jeg har altså en kontakt, og en ledning der isolasjonen må fjernes før montering. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Er du i tvil, gå til forhandleren. Det beste er å bruke kontakter for krymping, men det kreves spesialtang for å gjøre dette. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hank Svart 27.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Kontakten er standardtype. Forhandleren hadde ikke flere igjen, så jeg kjøpte en på SeaSea (betegnelsen er PL 259). Det er vel ikke meningen at noe skal krympes på den tror jeg. Det er en slik rund kontakt som skal skrus på etter at ledningen er festet inni. Sitér dette innlegget Link to post
BjarneBob Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Regner med at du da har en for lodding av lederen og skruhylse på skjerm ? Du kan jo kikke på denne: http://www.lnl.com/howto/termination/uhf.htm Hva slags kabel er det, og hvor lang er den ? RG-58 ? RG-213 ? RG-214 Kortversjonen er at du må besørge GOD kontakt både for skjerm og leder, og for all del ikke lage "hull" i skjermen din ! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 ettersom tiden går kan det krype vann i gjennom ledningen, pass i det minste på at du lar ledingen henge i en liten bue før det når apparatet, med mindre du benytter deg av en slik til å ha som gjennomgang inn i båten. Jeg kjøpte brukt båt i fjor sommer, og vhfèn var en del herjet av fukt som hadde kommet igjennom ledningen. Jeg kjøpte antenne og kabel hos en forhandler i vinter, disse gutta plukket de delene jeg skulle ha og skrudde det sammen på 20sekunder. Ellers har jeg ikke slik avbildet skrogjennomføring, men lar ledningen gå i en bue bak apparatet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.