Jump to content

antennekontakt vhf

Hank

Recommended Posts

Har noen erfaring med montering av antennekontakten på stasjonær vhf? Har skjønt at dette er et kritisk punkt i monteringen, og vil gjøre det helt riktig. Noen som kan gi instruksjoner? Jeg har altså en kontakt, og en ledning der isolasjonen må fjernes før montering.

Kontakten er standardtype. Forhandleren hadde ikke flere igjen, så jeg kjøpte en på SeaSea (betegnelsen er PL 259). Det er vel ikke meningen at noe skal krympes på den tror jeg. Det er en slik rund kontakt som skal skrus på etter at ledningen er festet inni.

ettersom tiden går kan det krype vann i gjennom ledningen, pass i det minste på at du lar ledingen henge i en liten bue før det når apparatet, med mindre du benytter deg av en slik

Bilde

til å ha som gjennomgang inn i båten. Jeg kjøpte brukt båt i fjor sommer, og vhfèn var en del herjet av fukt som hadde kommet igjennom ledningen.

Jeg kjøpte antenne og kabel hos en forhandler i vinter, disse gutta plukket de delene jeg skulle ha og skrudde det sammen på 20sekunder. Ellers har jeg ikke slik avbildet skrogjennomføring, men lar ledningen gå i en bue bak apparatet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...