Jump to content

Hvor finner jeg kran til å senke båt ned på Mjøsa?

mixmaster

Recommended Posts

Registrert at det er en del brukere på dette forumet som har båt på Mjøsa.

Om en uke eller to skal jeg sjøsette seilbåten min på 28fot på Mjøsa. Da den skal være der en måned eller to til den skal tilbake til havet.

Båten blir kjørt sørover mot lillehammer med lastebil, men jeg trenger en kran av noe slag som kan senke den fra lasteplanet og ned på mjøsa. Dette helst på Lillehammer men inger krav.

Jeg har studert flyfoto opp og ned, uten å se at noen av de større havnene på Mjøsa har en slik heisekran som er beregnet til dette.

Så jeg regner med at dette samkjøres innad i båtforeninger med innleielse av kranbil etter vinteropplag o.l?

Uansett trenger jeg å vite hvordan jeg enklest og rimeligst mulig får båten ned på mjøsa. Noen som vet noe spesifik og anbefalt jeg kan kontakte som tilbyr slike tjenester?

Håper på svar.

Tror ikke det står kran som passer til din båt langs Mjøsa så det enkleste blir å ta kontakt med en lastebil med kran som kan heise deg ut. Brødrene Grønnerud holder til i Gjøvikområdet og kan nås på tlf 91791467 (Trond) Han har stor kran og båtskrev på sin bil. Om du ikke får andre svar her så kan du i allefall ringe Grønnerud om å finne en kran nærmere Lillehammer om det er der du vil sette ut din båt.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Noen muligheter:

Prat med de i havnene som er avhengig av kran og hør når de skal ha kran. Det blir billigere hvis du går sammen med andre og heiser samtidig. I havna på Lillehammer er hovedpuljen nå ute, men det står igjen båter som vil trenge kran. I Moelven står det igjen en del båter som vil trenge kran. På Gjøvik står det igjen mange båter som vil trenge kran (Gjelder havna ved Skibladner brygga - Rambekkvika har jeg ikke fått vært nedom ennå).

Svein Johannesen AS - foretrukket av Lillehammer Båtforening i flere år ved fellesutsett. Flere i firmaet er båtfolk selv. Hyggelige karer med hyggelige priser. Brukte selv Svein da vi losset 37'n etter transport opp til oss. Mener de tar 500,- pr. båt ved fellesheising.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...