Jump to content

Omkoblingsbryter landstøm - generator

roaldbj

Recommended Posts

Monterer nå generator ombord og har søkt en del etter bryter for å veksle mellom 220 volt fra landstrøm og fra generator som tåler salt miljø.

Har hittil ikke lykkes med å finne produkt og typebetegnelse på slik bryter som er tilgjengelig i Norge.

Kan noen gi informasjon om type, betegnelse og salgssted på slik bryter?

,

Du finner noen på denne siden til Jørg Becker. Se nesten nederst på siden, der er både manuelle og automatisk.

:seeya:

Hei Dere og mange takk for tipsen, Nemo :smiley:

Men der finnes det kun priser og mulighet for bestilling.

Nærmere forklaring til produktet finnes direkte på websidene til Sterling og deretter til side 4/4 "230Volt vender"

Ha en fin dag alle sammen.

:seeya:

Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

• 4 uker senere...

Vil opplyse at jeg omsider fikk hjelp til å finne vendebryter for strøm til båt fra henholdsvis landstrøm og generator fra Norsk Solenoid AS, Hjalmar Brantings vei 8, Oslo , nær Hjalmar Brantings vei 8, Oslo , E6 Ring3.

Dette firmaet har utrolig mange løsninger for kobling av store strømmer ombord. Og prisene er meget hyggelige.

Jeg kom vesentlig billigere ut med vendebryter beregnet for 30 A hos Norsk Solenoid sammenlignet med det jeg fant andre steder.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...