roaldbj Startet 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2006 Monterer nå generator ombord og har søkt en del etter bryter for å veksle mellom 220 volt fra landstrøm og fra generator som tåler salt miljø. Har hittil ikke lykkes med å finne produkt og typebetegnelse på slik bryter som er tilgjengelig i Norge. Kan noen gi informasjon om type, betegnelse og salgssted på slik bryter? , Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Waeco har en slik sak: Men deverre max 10A. Tror denne koster 7-800,- Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Gensettet leverer 7 kW (Onan MDKBL) og jeg trenger derfor "kraftigere" omkoblingsbryter. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Sjekk Elfa og lignende butikker. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Du finner noen på denne siden til Jørg Becker. Se nesten nederst på siden, der er både manuelle og automatisk. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2006 Takk, det virker som at denne typen fra Jørg Becker gjør jobben: SC50A Sterling 230Volt vender, manuellt, maks. 50A Skal også sjekke Elfa. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 (redigert) Du finner noen på denne siden til Jørg Becker. Se nesten nederst på siden, der er både manuelle og automatisk. Hei Dere og mange takk for tipsen, Nemo Men der finnes det kun priser og mulighet for bestilling. Nærmere forklaring til produktet finnes direkte på websidene til Sterling og deretter til side 4/4 "230Volt vender" Ha en fin dag alle sammen. Jørg Redigert 29.Mai.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
roaldbj Svart 20.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Vil opplyse at jeg omsider fikk hjelp til å finne vendebryter for strøm til båt fra henholdsvis landstrøm og generator fra Norsk Solenoid AS, Hjalmar Brantings vei 8, Oslo , nær Hjalmar Brantings vei 8, Oslo , E6 Ring3. Dette firmaet har utrolig mange løsninger for kobling av store strømmer ombord. Og prisene er meget hyggelige. Jeg kom vesentlig billigere ut med vendebryter beregnet for 30 A hos Norsk Solenoid sammenlignet med det jeg fant andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.