Jenny Startet 27.August.2003 Link til dette innlegget Startet 27.August.2003 Min KAD42 regulerer dårlig når det gjelder inn-/utslag av kompressoren. Dvs. den legger seg inn på riktig turtall, men kobler ut lenge før tiden. Antar det er turtallsreleet som ikke henger med. Noen som har gode råd å komme med, eller som har et slikt rele for salg? Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 4.September.2003 Link til dette innlegget Svart 4.September.2003 Dersom kompressoren kobler ut paa et for lavt turtall, men paa det samme turtallet hver gang skal dette kunne justeres paa selve releet. Releet sitter i koblingsboksen paa motoren sammen med andre releer og sikringer Mener at det er mulig aa justere baade innkoblingsturtall og utkoblingsturtall. Rett turtall for innkobling ved 'varvtalsoekning' er ihht volvos data: 1700 r/min, og utkobling ved 'varvtalsoekning' er ved 2400 r/min Dersom kompressoren din kobler seg ut ved forskjellige turtall kan du ha en feil ved turtallsgiveren som sitter paa registeret rett ovenfor sjoevannspumpen. Kan gjerne hjelpe aa ta den ut og rengjoere denne Men noe brukt relee har jeg ikke til deg, saa kansje 'noen' burde flytte oss over til diskusjons siden ......... Sitér dette innlegget Link to post
Jenny Svart 5.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2003 Takker for tilbakemelding! Skal sjekke dette så snart jeg får anledning. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.