Jump to content

Drevhetten, erfaringer?

At-le

Recommended Posts

Jeg hadde to slike på min forrige båt og har veldig gode erfaringer mot groe.

Det kan være litt plundrete å montere/demontere den dersom du har stor badeplatform, da den henges på en brakett på akterspeilet rett over drevet.

Eneste minus med drevhetten er faren for å glemme at du har den på :blush: , så jeg hadde en rutine på å knytte ett tau på rattet når den var montert .

• 4 år senere...

Jeg brukte drevhetten i fjor, har liten plattform bak så den var rimelig lett og få på.

Denne beskyttet bra mot groe, men stoffet var for tynnt, det ble huller runt propellene samt det raknett runt innfestningen :sad: .

Er spent på forslag til stoff, eller andre forslag til tilldekking.

Problemet jeg har er at jeg ikke får satt på noe drevhette, i tillegg har jeg to drev så det blir mye mikk makk. Jeg ser for meg å lage noe som henger fra badeplatformen og dekker begge drevene.

Hva slags stoff skal jeg bruke?

Vil annbefale det samme som jeg bruker, nemmelig presenning på ca.600g/m2

Med meg dekker ikke hetten drevet "hermetisk" men det viktigeste er å stoppe sollyset,

så det er ikke nødvendig med noe under.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Jeg brukte drevhetten i fjor, har liten plattform bak så den var rimelig lett og få på.

Denne beskyttet bra mot groe, men stoffet var for tynnt, det ble huller runt propellene samt det raknett runt innfestningen :sad: .

Da må du reklamere, dei sendte en e-post til meg nylig å ba om både positive og negative tilbakemeldinger

Redigert av Targa 23.1 (see edit history)

Jeg ser for meg at det er en fordel at det ikke kommer lys hverken bakfra eller fra siden. I tillegg må vel disse organismene ha tilgang til vann som skiftes ut? Hvis jeg lager en formsydd pressenning som passer badeplatformen og trekkes inn forann drevene kan jeg stramme til under båten og få det helt tett. Det må jo være en god plan eller?

Ja fikk e-posr fra de, svarte hva jeg syntes.

Når båter kjører forbi, så har propellen lett for å gnage i stoffet, samt der stengenne går igjennom duken rakner det.

Pattenten tror jeg er meget bra, men det må vere ett bedre stoff.

• 3 uker senere...

Ja fikk e-posr fra de, svarte hva jeg syntes.

Når båter kjører forbi, så har propellen lett for å gnage i stoffet, samt der stengenne går igjennom duken rakner det.

Pattenten tror jeg er meget bra, men det må vere ett bedre stoff.

Har vært i kontakt med dei, vil forsøke å forsterke duken rundt propellene når dei syr opp nytt parti. Skal gi meg tilbakemelding da.

• 3 år senere...

Min båt har ikke vært i bruk denne sommeren, motorhavari. Byttet longblock nå :-)

Drevhetten var tettpakket med noe sjøpølse greier, 5-6 cm store med noe manet lignende kropp. Og groer + blåskjell.

Drevet hadde en del groe + blåskjell men mye mindre enn nabobåter som har vært i bruk i sommer. Det er blitt 2 kronestykke hull i hetten, kanskje derfor det var noe på drevet...

Skal forsterke den i det området.

Høytrykkspyler gjorde den ren igjen.

Noen fler erfaringer ?

Jeg har brukt drevhetten denne sommeren, og er svært skuffet. Helt nytt drev, som ikke er behandlet fordi jeg tenkte hetten ville gjøre nytten. Erfaringen er at det gror minst like mye inni som utenpå hetten. Jeg har skrevet to mailer til produsent og spurt om deres kommentar, men har ikke mottatt svar på noen av mailene.

Jeg har brukt drevhetten denne sommeren, og er svært skuffet. Helt nytt drev, som ikke er behandlet fordi jeg tenkte hetten ville gjøre nytten. Erfaringen er at det gror minst like mye inni som utenpå hetten. Jeg har skrevet to mailer til produsent og spurt om deres kommentar, men har ikke mottatt svar på noen av mailene.

Huff da.

Er det grunt der båten står så lyset kan komme opp igjen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...