bliss X Startet 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2006 Vurderer ny VHF, men jeg vil ha en med et solid telefonrør - ikke disse mic greiene som er vanlig for tiden. Finnes det? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Simrad RS 82 Sailor RT 2048 SAilor RT 5020 har også DSC Men det koster antakelig mer enn sånne med "mikk greier" Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.a...99999&PrisFra=0 her er noe brukt. Det var her jeg kjøpte min gode gamle sailor. Poseidon la en gang ut denne linken, ære være han for det. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Problemet er at jeg nå etter lang tid har bestemt meg (nesten) for å hive ut min ellers så utmerkede Sailor. Årsak: Høyt strømforbruk på standby. Den trekker ca 1 amp, på tomgang, og det synes jeg er unødvendig i en seilbåt der man gjør hva man kan for å spare strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Årsak: Høyt strømforbruk på standby. Den trekker ca 1 amp, på tomgang, og det synes jeg er unødvendig i en seilbåt der man gjør hva man kan for å spare strøm. er kanskje billigere å sette inn et eget batteri til VHF'en? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 ønsker du en rimelig og enkel VHF Lasse, kan Simrad RD 68H også leveres med håndsett, til en pris av 3700,- ( tilbudspris ) Skulle jeg bytte VHF, tror jeg at denne ville være med i vurderingen.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 29.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 er kanskje billigere å sette inn et eget batteri til VHF'en?Nei nå får det være nok med batterier. De skal jo lades også. Dette med ny VHF er et ledd i "spar strøm" planen min, men hvis det ikke finnes rimelige og små VHF'er med vanlig telefonrør så får Sailor'en jobbe videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 RS 82 koster ca 10.000 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 ønsker du en rimelig og enkel VHF Lasse, kan Simrad RD 68H også leveres med håndsett, til en pris av 3700,- ( tilbudspris ) Skulle jeg bytte VHF, tror jeg at denne ville være med i vurderingen.. Suzuki Skal se litt på den. Det blir nok ikke aktuelt før til høsten uansett. Duppeditter skal jo monteres også Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Hva med en Navman 7110 med ekstra håndsett til under 4.500.-? Etterspørselen er visst enorm! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Finnes det noen bilder av disse? Skal som sagt ha et solid telefonrør å holde i når jeg roper om den dagen i mai. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 (redigert) Beklager, Navman 7110 er ment for 2 pos. / flybrigde. Redigert 29.Mai.2006 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.