Jump to content

Edit History

AMI

AMI

On 11/25/2019 at 10:44 AM, index said:

Vær obs på at det forskjell på kvalitet også på dette produktet. Det er ikke alltid at billig er bra.

Hva bruker du balsamterpentin til? Rå linolje har ikke behov for tynning I det hele tatt, og tjære blir tynn og god om du varmer den opp. Så behovet for balsamterpentin er ganske begrenset, beskyttelsen blir ikke bedre at å pøse på med "godlukt".

Båten eg har har i mange år vore behandla med blank benarolje. Slik eg har forstått tidlegare eigar (som hadde den sidan den var ny i 1974), så vart denne tynna med terpentin når ein skulle smørje. I byrjinga var det vel eit strøk med nesten rein terpentin, og vidare smurt vått i vått med tjukkare og tjukkar blanding, til ein avslutta med nesten rein benarolje.

I etterkant av dette vart det smurt nokre strøk rein benarolje som toppstrøk. Dette vart vel gjort iallfall dei siste 25 åra trur eg. Dei første åra vart det brukt eit stoff som eg har gløymt namnet på, men dette er ikkje lengjer å få tak i. Har og høyrt at eindel fiskarar som var aktive på 50- og 60-talet brukte mykje terpentin, mellom anna til mellombels reperasjonar når dei var på sjøen. Etter råd frå dei har eg ofte hatt ei flaske med terpentin og olje blanda 50/50 ombord, som eg smører på om det oppstår småskader. Det kan likevel tenkjast at dette er ei dårleg løysning.

On 11/25/2019 at 9:57 AM, Timmeeh said:

Klarer ikke finne noe billigere enn 100kr liter jeg heller. Men jeg er nødt å kommentere likevel, for hvis lønna di mer eller mindre er urørt på 13 år tror jeg du må i lønnsforhandlinger... 

Løna har nok auka noko, men på langt nær tilsvarande terpentinindeksen :-) Kan vel gå ut i frå eit snitt på rundt 1% i året, noko som gir omlag 14% på 13 år. Ikkje nokon forhandlingsrett hjå min arbeidsgjevar.

AMI

AMI

On 11/25/2019 at 10:44 AM, index said:

Vær obs på at det forskjell på kvalitet også på dette produktet. Det er ikke alltid at billig er bra.

Hva bruker du balsamterpentin til? Rå linolje har ikke behov for tynning I det hele tatt, og tjære blir tynn og god om du varmer den opp. Så behovet for balsamterpentin er ganske begrenset, beskyttelsen blir ikke bedre at å pøse på med "godlukt".

Båten eg har har i mange år vore behandla med blank benarolje. Slik eg har forstått tidlegare eigar (som hadde den sidan den var ny i 1974), så vart denne tynna med terpentin når ein skulle smørje. I byrjinga var det vel eit strøk med nesten rein terpentin, og vidare smurt vått i vått med tjukkare og tjukkar blanding, til ein avslutta med nesten rein benarolje.

I etterkant av dette vart det smurt nokre strøk rein benarolje som toppstrøk. Dette vart vel gjort iallfall dei siste 25 åra trur eg. Dei første åra vart det brukt eit stoff som eg har gløymt namnet på, men dette er ikkje lengjer å få tak i. Har og høyrt frå eindel fiskarar som var aktive på 50- og 60-talet, og dei brukte mykje terpentin der til mellombels reperasjonar når dei var på sjøen. Etter råd frå dei har eg ofte hatt ei flaske med terpentin og olje blanda omlag 50/50 ombord, som eg smører på om det oppstår småskader. Det kan likevel tenkjast at dette er ei dårleg løysning.

On 11/25/2019 at 9:57 AM, Timmeeh said:

Klarer ikke finne noe billigere enn 100kr liter jeg heller. Men jeg er nødt å kommentere likevel, for hvis lønna di mer eller mindre er urørt på 13 år tror jeg du må i lønnsforhandlinger... 

Løna har nok auka noko, men på langt nær tilsvarande terpentinindeksen :-) Kan vel gå ut i frå eit snitt på rundt 1% i året, noko som gir omlag 14% på 13 år. Ikkje nokon forhandlingsrett hjå min arbeidsgjevar.

• Create New...