Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

AMI skrev for 22 timer siden:

Eg har og problem når det gjeld å få tak i brukbare stoff mot sopp. Har nokon tips til stoff som kan blandast inn her?

Har heldigvis liggende noen kanner til framtidig bruk, men som du nok også erfarer er både Xylamon og Antiparasitt ute av handelen. I følge en i Facebookgruppa «Trebåtelskere» har han importert soppdreper tilsvarende Antiparasitt fra lengre sør i Europa til bruk på skøyta si. Har ikke prøvd å importere slikt selv da jeg som nevnt har liggende noe fra før.

Profesjonelle og organisasjoner som Riksantikvaren og andre får fremdeles tak i soppdreper, for profesjonell bruk. Nå er ikke jeg i båtbyggerbransjen fulltid i bedrift lengre, så har ikke full oversikt over hvilke produkter de har tilgang til nå, men det selges enda varianter av f.eks. Boracol for profesjonell bruk. Da snakker vi om mer effektive produkter enn hvermannsen får tak i. Så; er behovet for soppdreper desperat skader det ikke å ta kontakt med et båtbyggeri eller verft, kanskje de kan hjelpe med en slant eller formidle kontakt videre til leverandører man kan handle med.

Hakkannen

Hakkannen

Eg har og problem når det gjeld å få tak i brukbare stoff mot sopp. Har nokon tips til stoff som kan blandast inn her?

Har heldigvis liggende noen kanner til framtidig bruk, men som du nok også erfarer er både Xylamon og Antiparasitt ute av handelen. I følge en i Facebookgruppa «Trebåtelskere» har han importert soppdreper tilsvarende Antiparasitt fra lengre sør i Europa til bruk på skøyta si. Har ikke prøvd å importere slikt selv da jeg som nevnt har liggende noe fra før.

Profesjonelle og organisasjoner som Riksantikvaren og andre får nok fremdeles tak i soppdreper, for profesjonell bruk. Nå er ikke jeg i båtbyggerbransjen fulltid i bedrift lengre, så har ikke full oversikt over hvilke produkter de har tilgang til nå, men det selges enda varianter av f.eks. Boracol for profesjonell bruk. Da snakker vi om mer effektive produkter enn hvermannsen får tak i. Så; er behovet for soppdreper desperat skader det ikke å ta kontakt med et båtbyggeri eller verft, kanskje de kan hjelpe med en slant eller formidle kontakt videre til leverandører man kan handle med.

Hakkannen

Hakkannen

Har heldigvis liggende noen kanner til framtidig bruk selv, men som du nok også erfarer er både Xylamon og Antiparasitt ute av handelen. I følge en i Facebookgruppa «Trebåtelskere» har han importert soppdreper tilsvarende Antiparasitt fra lengre sør i Europa til bruk på skøyta si. Hat ikke prøvd å importere slikt selv da jeg som nevnt har liggende noe fra før.

Profesjonelle og organisasjoner som Riksantikvaren og andre får nok fremdeles tak i soppdreper, for profesjonell bruk. Nå er ikke jeg i båtbyggerbransjen fulltid i bedrift lengre, så har ikke full oversikt over hvilke produkter de har tilgang til nå, men det selges enda varianter av f.eks. Boracol for profesjonell bruk. Da snakker vi om mer effektive produkter enn hvermannsen får tak i. Så; er behovet for soppdreper desperat skader det ikke å ta kontakt med et båtbyggeri eller verft, kanskje de kan hjelpe med en slant eller formidle kontakt videre til leverandører man kan handle med.

• Create New...