Anonym Startet 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2006 Hvor kan jeg fikse dette i nærheten av Oslo? Må ha opp båten et par timer, for å bytte sinkanoder, og vaske den under (stoffing gidder jeg ikke i år) Engelsviken sier nei, LaSa det samme, akkurat som de aller fleste rundtomkring.. Og nei, båten kan IKKE stå på kjølen, derfor er alternativet med krybbe ganske vanskelig.. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Du får høre med en eller annen som har lastebil m/kran. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Alle marinaer jeg har vært i kontakt med har høytrykkspyling av undervannskroget innbakt i prisen for å ta opp en båt. Hvis du bare skal skifte noen anoder i tillegg til dette burde jo ikke det ta lenger tid enn at kran/truckføreren kan ta seg en røyk mens du gjør dette. Men når det er snakk om å oppta en kran i 3-4 timer skjønner jeg at de er mer skeptiske. Ihvertfall på denne tiden når "alle" skal ta opp båten for en kjapp sjekk og stoffing før sommeren. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
enter4u Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Men hvorfor kan den ikke stå på kjølen? Er det seilbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Jeg vet ikke om du har prøvd andre marinaer i Østfold Kambo Marina Søly Båthavn - www.moss-seilforening.org moss Motorbåtforening - Bettongen Alle stedene har kran eller truck - burde være mulig å få til. Trucken i Søly er "arbeidsledig" for tiden - for her er rushet over. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Men hvorfor kan den ikke stå på kjølen? Er det seilbåt? Pga senkekjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Pga senkekjøl.Om båten ikke er så stor kan kanskje Fiske båthavn i Moss hjelpe deg. De har ny kran i år - og jeg har sett båter henge i stroppen her før Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 om du kan ta det ifbm en helgetur, dra til Bokerøya i Svelvik stømmen. Jarle fikser helt garantert dette for deg. Det er et stykke dit, men positivt svar garanteres ( nesten ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Anonym Svart 30.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Har du et telefonnummer dit? Det hadde hjulpet en del.. Sitér dette innlegget Link to post
toro Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Jeg har senkekjøl på min Beneteau og den står på kjølen hele vinteren, men det er ikke sikkert alle er konstruert for det Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Jeg har senkekjøl på min Beneteau og den står på kjølen hele vinteren, men det er ikke sikkert alle er konstruert for det Båten min ble levert med en litt spesiell krybbe på de som har det.. Der var det slik at båten ble satt i krybba, med kjølen i oppestilling, støttet godt opp. Så ble kjølen sluppet ned, slik at båten ikke skal bære kjølvekten. Men for all del, det går sikkert greit å plassere den i vanlig krybbe, inntil det tidspunktet hydraulikken svikter.. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Har du et telefonnummer dit? Det hadde hjulpet en del..99239094 Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Du kan jo også prøve Solvik Båtforening, Blommenholm Båtforening, eller Gyssestad Båtforening,- alle i Bærum. Spør hva du må betale for et slikt oppdrag,- kanskje blir dere enige... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Solvik sier nei, Blommenholm er umulig å få prate med riktig mann hos.. Gyssestad sier nei. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2006 Sjekket på Sørfonden / Padda ? Ellers vet jeg Nesset / Bunnefjorden Marinesenter gjør sånt, men der er det ombygging på gang, så jeg er litt usikker. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 (redigert) Har du prøvd: Hero Marin Færgestadveien 10, Storsand 3475 Sætre Telefon: 32791227 Webside: www.heromarin.no Telefon havnesjef Svein Robert: 92258820 Redigert 31.Mai.2006 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 31.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 Siste mulighet jeg kommer på i farta, er på Toftehavna på Hurum. Husker ikke navnet på bryggesjefen der i farta, men de har en slags kopi av en Marine Travellift som de sleper med traktor. Denne kan sikkert løfte deg, og er ikke i bruk hver dag, såvidt jeg tror. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Anonym Svart 31.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2006 I morgen klokken 14 heises båten opp av vannet, den sjøsettes igjen klokken 16. Dette skjer hos KNS, på Dronningen. Stivt å ta 896,- av et medlem da.. og 250 for bruk av høyttrykkspyler.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.