Jump to content

La båten henge i stropper et par timer..

Anonym

Recommended Posts

Hvor kan jeg fikse dette i nærheten av Oslo?

Må ha opp båten et par timer, for å bytte sinkanoder, og vaske den under (stoffing gidder jeg ikke i år)

Engelsviken sier nei, LaSa det samme, akkurat som de aller fleste rundtomkring..

Og nei, båten kan IKKE stå på kjølen, derfor er alternativet med krybbe ganske vanskelig..

Alle marinaer jeg har vært i kontakt med har høytrykkspyling av undervannskroget innbakt i prisen for å ta opp en båt. Hvis du bare skal skifte noen anoder i tillegg til dette burde jo ikke det ta lenger tid enn at kran/truckføreren kan ta seg en røyk mens du gjør dette. Men når det er snakk om å oppta en kran i 3-4 timer skjønner jeg at de er mer skeptiske. Ihvertfall på denne tiden når "alle" skal ta opp båten for en kjapp sjekk og stoffing før sommeren.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Jeg vet ikke om du har prøvd andre marinaer i Østfold

Kambo Marina

Søly Båthavn - www.moss-seilforening.org

moss Motorbåtforening - Bettongen

Alle stedene har kran eller truck - burde være mulig å få til. Trucken i Søly er "arbeidsledig" for tiden - for her er rushet over.

Jeg har senkekjøl på min Beneteau og den står på kjølen hele vinteren, men det er ikke sikkert alle er konstruert for det

Båten min ble levert med en litt spesiell krybbe på de som har det..

Der var det slik at båten ble satt i krybba, med kjølen i oppestilling, støttet godt opp.

Så ble kjølen sluppet ned, slik at båten ikke skal bære kjølvekten.

Men for all del, det går sikkert greit å plassere den i vanlig krybbe, inntil det tidspunktet hydraulikken svikter..

Siste mulighet jeg kommer på i farta, er på Toftehavna på Hurum. Husker ikke navnet på bryggesjefen der i farta, men de har en slags kopi av en Marine Travellift som de sleper med traktor. Denne kan sikkert løfte deg, og er ikke i bruk hver dag, såvidt jeg tror.

Suzuki

No boat needed..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...