Jump to content

Ulyd i Alpha One Gen II drev etter motorbytte

Modem

Recommended Posts

Heisan

Jeg har skiftet motoren i min nor-dan, kjøpte en service motor i sverige (usaonline) og satt over marinisering, bensinpumpe, svinghjul mm. ifra den gamle motoren.

Motoren er mercruiser 135 hk 3.0l 4syl. og drevet er Alpha One Gen II (97 mod.)

Jeg fikk lånt meg en (opprettings) aksel til å sjekke at motoren sto rett etter at vi løftet inn den nye.

Vi fikk ikke akselen til å passe og holdt på lenge, frem til vi løsnet de bakre motorfestene.

da viste det seg at motoren skulle ca 2mm opp i bakant (bakre fester er ikke justerbare).

Jeg la imellom kraftige skiver på hver side bak, og da gikk oprettingsakselen lett ut og inn.

Motoren starter og går fint, men det kommer en "summe" lyd ifra drevet høres det ut som.

Er det støtte lageret der som er dårlig eller? Jeg kan ikke huske at jeg hørte den lyden før motorbytte.

Og hvis lageret er dårlig, er det farlig å kjøre med det ut sesongen og bytte det til høsten?

Noen her som kan hjelpe meg litt :confused: , håper ikke båten må opp på land igjen :headbang:

skal ikke påstå at dette er riktig men en mulighet:

tror kanskje det å legge skiver på det bakre motorfestet kan være feil.

etter det jeg har sett skal det gå an å kompensere for dette kun ved å bruke de fremre motorfestene.

passet du på å smøre lagrene i gjennomføringen?

smørenipler på utsiden?

gimbalen?

kanskje det er blitt en normal slakk pga bedre oppretting?

kanskje tolken ikke kom helt inn ved opprettingen?

ville prøvd fettpressa først.

det kan gjøres mens båten er i sjøen.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...