Jump to content

Åfjordsfembøringen Siglurd - meget pen båt

enter4u

Recommended Posts

Heisann!

Du må da si fra om sånt, enter4u!

Det finnes båtplassenmedlemmer her ute i periferien også, vet du :wink:

Uansett, Siglurd er en fin båt. Jeg var senest ombord en tur på mandagskvelden. I sommer skal de seile til forbundet Kystens landsstevne i Bodø.

Håper du også fikk med deg et besøk på pøbben når du var her, og håper du snart finner veien tilbake!

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Moromt med slike gamle båter, er dette en fembøring?

På en øy som heter Sleneset på helgelandskysten, ligger i Lurøy Kommune/Nordland... der arrangeres det hvert år ett såkalt vårslepp, der de bla. har regatta med slike gamle båter. Morsomt å se gode gamle båter i aksjon. Der er det også bygget en del slike "gamle" båter... som fembøringer og Colin Archerer...

Tror faktisk dette vårsleppet er nå til helgen, 2-4 juni... arrangement hele helgen.

LODDA

Har en slik Fembøring i hjemmehavna mi , han som eier den driver og kjører skoleunger . Så unger lærer litt mer om sjøen og det som er nedi sjøen .han gjør en knall jobb med ungene , drar utpå every day med en haug med unger , nesten uannsett vær .Selvsagt er det jobben hans , men godt gjort at noen driver med sånt da . Er vist ikke mange slike båter igjen , 2 eller 5 mener jeg har hørt ?

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei!

Hvor mange sånne båter det er "igjen", har jeg ikke oversikt over, men det er nok som TINE II sier, ikke så mange. Imidlertid er det bygd en del slike båter de siste tiårene, som Siglurd (1980), og Rappstein, av Bindal. Sistnevnte er forøvrig til salgs for tiden.

Mvh Emil

• 9 måneder senere...

( Moderator, er det mulig å endre tittelen til : "Åfjordsfembøringen Siglurd, Meget pen båt" , slik at den blir lettere å finne?)

Heisann folkens

Fant et par bilder under opprydding blant diverse minnekort osv, som jeg synes fortjener en plass her.

Fembøringen Siglurd under seil.

siglurd_septbp1.jpg

siglurd_septbp2.jpg

Mvh Emil

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...