enter4u Startet 31.Mai.2006 Del på Facebook Startet 31.Mai.2006 Var på Jøa i helga. Det er ei øy utafor Namsos. Der så jeg denne båten. Fikk vite at denne båten har seilt helt til Island. Det hadde ikke jeg gjort, men nydelig var den Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Helt enig! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
emilskj Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Heisann! Du må da si fra om sånt, enter4u! Det finnes båtplassenmedlemmer her ute i periferien også, vet du Uansett, Siglurd er en fin båt. Jeg var senest ombord en tur på mandagskvelden. I sommer skal de seile til forbundet Kystens landsstevne i Bodø. Håper du også fikk med deg et besøk på pøbben når du var her, og håper du snart finner veien tilbake! Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
enter4u Svart 31.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Jøssenammen. Hadde jeg visst det så. Men imponerende pub dere har ved den brygga da . Selv om den var stengt . Søstra mi og svoger har flytta til Jøa skjønner du. Monica og Jon Leithe Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 31.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3291/P1010023.gif Her er forresten puben på Jøa Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Moromt med slike gamle båter, er dette en fembøring? På en øy som heter Sleneset på helgelandskysten, ligger i Lurøy Kommune/Nordland... der arrangeres det hvert år ett såkalt vårslepp, der de bla. har regatta med slike gamle båter. Morsomt å se gode gamle båter i aksjon. Der er det også bygget en del slike "gamle" båter... som fembøringer og Colin Archerer... Tror faktisk dette vårsleppet er nå til helgen, 2-4 juni... arrangement hele helgen. LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
enter4u Svart 31.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Jeg fikk vite at det er en fembøring, men emilskj vet helt sikkert mere om den. Det var også en annen seiler som lå der, men fikk ikke tatt bilde av den. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 her er en link til flere opplysninger om Siglurd mvh Amica Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
emilskj Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Som dere kan lese på nettsiden over, er Siglurd en åfjordsfembøring. Den andre gamle seilbåten du så er notgavelen Stubben. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Tine IV Svart 31.Mai.2006 Del på Facebook Svart 31.Mai.2006 Har en slik Fembøring i hjemmehavna mi , han som eier den driver og kjører skoleunger . Så unger lærer litt mer om sjøen og det som er nedi sjøen .han gjør en knall jobb med ungene , drar utpå every day med en haug med unger , nesten uannsett vær .Selvsagt er det jobben hans , men godt gjort at noen driver med sånt da . Er vist ikke mange slike båter igjen , 2 eller 5 mener jeg har hørt ? Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
emilskj Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 Hei! Hvor mange sånne båter det er "igjen", har jeg ikke oversikt over, men det er nok som TINE II sier, ikke så mange. Imidlertid er det bygd en del slike båter de siste tiårene, som Siglurd (1980), og Rappstein, av Bindal. Sistnevnte er forøvrig til salgs for tiden. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Lodda Svart 1.Juni.2006 Del på Facebook Svart 1.Juni.2006 "BALDER" (Fembøring) bygget på Sleneset i Lurøy/Nordland... tror den ble bygget sent på 80-tallet en gang. LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
emilskj Svart 4.Mars.2007 Del på Facebook Svart 4.Mars.2007 ( Moderator, er det mulig å endre tittelen til : "Åfjordsfembøringen Siglurd, Meget pen båt" , slik at den blir lettere å finne?) Heisann folkens Fant et par bilder under opprydding blant diverse minnekort osv, som jeg synes fortjener en plass her. Fembøringen Siglurd under seil. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
OT-flyktning Svart 4.Mars.2007 Del på Facebook Svart 4.Mars.2007 ( Moderator, er det mulig å endre tittelen til : "Åfjordsfembøringen Siglurd, Meget pen båt" , slik at den blir lettere å finne?) Sitér dette innlegget Link to post
JoK Svart 4.Mars.2007 Del på Facebook Svart 4.Mars.2007 Hei, Her er et par bilder til av Siglurd, tatt en nydelig sommerkveld i 2005. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.