Jump to content

Digital vs. Analog

Fiskmåsen

Recommended Posts

God kveld sailors

Skulle vært morro å gjøre en gallup på hvordan fordelingen er mellom digitale kapteiner og analoge kapteiner.

Dere er underveis i ukjent farvann da plutselig kartplotteren slukker.

Griper dere da etter den batteridrevne håndholdte GPS,en eller plukker dere frem kikkereten og peilekompasset.

Digitale kapteiner har sikkert et par extra batteripakker i skuffen, mens analoge kapteiner har kjøpt nyttigere saker som øl f.eks for pengene!

God Sommer (både digitale og analoge)

Fa

Nå er det nok større sannsynlighet at motoren stopper enn at plotteren kutter ut, så jeg tar årene fatt da... og kommer meg til og ankrer opp... til problemet er fikset....

Sånn sett er jeg nok både digital, analog...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Her i båten navigeres det alltid etter plotter.

Her i båten navigeres det alltid på den gode gamle måten.

Altså er alt greit så lenge bare den ene biten faller bort.

Det er forøvrig papirkartene som er mitt primære navigasjonsverktøy, men elektroniske kart nede på kartbordet er et bra supplement.

Det er forøvrig papirkartene som er mitt primære navigasjonsverktøy, men elektroniske kart nede på kartbordet er et bra supplement.

Samma her.......kan ha en blackout ombord.....motorn kan strejke.....osv......

men jag seglar lungt vidare...... :smiley: (så länge vi har en gnutte vind så rör vi oss framåt!)

så Yes, er nog en 'Analog-typ' !!!

S/Y Gunga Din

Alt kan bryte sammen, kart overbord, kartplotter ut av drift og motorstopp. Følg måkene blir vel det vi da kan gjøre. Kompass er nyttig på sjøen også. Noen ganger handler det om å finne veien hjem. Ha det fint i sommer.

CBK 538

LE5871-EINARSEN

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...