Jump to content

Støyisolering av motorrom Viksund 310

Anny

Recommended Posts

Noen som vet hvordan man best mulig kan isolere maskinrommet på en Viksund 310 ?Noen som har bilder etc . ?

Antar du har 310 m/aksling? Drev versjonen skal iallefall være svært støysvak. Antar det blir gjort rimelig likt på 850 som på 310 m/aksling. Har du motorkasse på din? Jeg har ikke det, men ser at noen er levert med. Vet faktisk ikke om de blir så mye mer støysvake med motorkasse. Det er vel kanskje mest på lav fart og tomgang det blir bedre.

Det jeg har funnet ut på min er at det isolasjonen mot midtkabinen ikke går helt ned i bunnen av båten, ca 10 cm. Dette er nok gjort for ikke å få olje og vann inn i isolasjonen, men det er tydelig at det blir mindre støy når noen står i trappa ned til forkabin så det er klart at mye av støyen som er kommer derfra. Jeg kan sende deg en IM når jeg har fått testet dette. Det blir nok ikke helt med det første...

Fikk et tips her på baatplassen at det er svært vanskelig å komme under 80 db når en støyisolerer, min ligger på 78 db på full fart og 76 ved marsj så jeg forventer ikke stor gevinst...

Lykke til og del gjerne dine erfaringer...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...