eysteind Startet 28.August.2003 Del på Facebook Startet 28.August.2003 Fikk i sommer erfart kor vanskelig det er å komme seg opp av båten etter du har badet. Kun Eneste måten er baustigen som stopper en halv meter før vassflata. Har då bestemd meg for å gjøre noko med dette. Og så ser eg for meg en badeplattform på kvar side og en badestige i midten bak. Det er ei snekke, men er ganske tverr bak for det. Når eg då ser på prisane på slikt er disse ganske høge. Vurderer derfor å lage en sjølv i glasfiber med perfekt passform. Fant et bilde av en slik eg ønsker meg: det eg ville endret var å fjernet ankerkassen og heller ha teakriller i midten. Er dette vanskelig å få til selv? Det eg ser føre meg er å lage dette i tre, kle det med finer og deretter glasfiber og polyester som eg pusser jamt og lakkerer. Kor stivt kan dette bli? Trenger eg noen knekter? Er det mykje styr å lage en slags for som eg støyper den i? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.August.2003 Del på Facebook Svart 29.August.2003 Hei, Dette blir mye arbeid. Foreslår som ett alternativ Claes Ohlson; Badeplattform i syrefast/teak kr. 1000,- pr.side Trapp i syrefast/teak kr. 700,- Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 29.August.2003 Del på Facebook Svart 29.August.2003 Hei. Ser du har Sollux. Jeg gikk med tanker om å kjøpe badeplatform til min gamle sollux. Hørte da med Sollux Boats og de hadde en helstøpt som var veldig fin. Tror prisen var 3500,- Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 29.August.2003 Del på Facebook Svart 29.August.2003 Har samme problem selv. Har tenkt til å ta en finer plate ca 20mm som jeg skjærer til riktig fasong. Under setter jeg på tvers noen avstivere ca 10 cm ned. Plaster in hele grei med epoksy eller polyester. Overflaten kan dekkes med teak. Ellers kommer jeg til å kjøpe ferdig platform i rustfritt med teak. Rasmussen engros i Arendal importerer disse. De har 2 typer til snekke. Bilder og mål finner du her: http://www.batsystem.se/ type PS55 og PS67 Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 29.August.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2003 Takk for tipsene. Såg på clas ohlson sin nettbutikk og dei hadde som eg så berre badeplattform til motorbåt, ikkje snekke someg har. Eneste eg har funnet til snekke er en liten hos maritim og dei dyre som er nemd. Takk for tipset om Sollux boats. Skal ringe dei... Men inerst inne syns eg det hadde vore fint å laget den selv. Og Dette må jo bli mye rimligere enn å kjøpe ferdig? Eg veit det er mye arbeid, men det gjør ikkje noko for tid har eg nok av og liker og sysle med slike ting. Trur å lage en for blir for omstendelig. Går heller for litt pussearbeid. Men det eg lurer på er korleis eg skal feste den på båten. Er det nok å berre ha gjennomgående bolter i skroget eller må eg til med knekter? det er snart tid for å ta båten på land og lurer i den forbindelse på kva eg skal måle og merke av før båten skal på land. Korleis skal eg få plattformen til å ligge vannrett med vannet når båten står på land?Er det lurt å merke av nokre punkt ved vannlinjen og strekke en snor gjennom disse punktene når båten er på land og montere badeplattformen parallellt med streken? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 29.August.2003 Del på Facebook Svart 29.August.2003 Før du setter i gang bør du ta en titt på denne . Her får du tips om hvilke materialer som ikke egner seg i feks badeplattform og hvorfor. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.