Sabrina Startet 29.August.2003 Link til dette innlegget Startet 29.August.2003 Hei, Jeg ser at Sabb motoren min skal ha smøreolje SAE 20. Men den skal i følge Sabb ikke være multiviskositets olje. Hvor kan jeg oppdrive en slik olje? Min lokale Statoil bensinstasjon kunne ikke levere annet enn det de hadde i hyllene, - multiviskositets olje. Vet noen hva som er forskjellen og evt. hvorfor Sabben ikke tåler multiviskositetsoljen? Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.August.2003 Link til dette innlegget Svart 29.August.2003 Statoil har en utmerket serie av olje som heter Dieselway. Den er single grade, kommer i flere varianter og leveres i hendige 10 liters kanner. Den som jeg bruker er SAE 30, og jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noen ulempe med å bruke den på en Sabb diesel, ihvertfall ikke i sommerhalvåret. Prisen avhenger av kvanta og avtaler, men du skulle neppe måtte betale mer enn 20 - 25 NOK/liter. Både Shell, Castrol og andre leverandører har tilsvarende serier med single grade oljer - men de er trolig ikke "dyre nok" til å bli solgt på vanlige servicestasjoner. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Dexter Svart 29.August.2003 Link til dette innlegget Svart 29.August.2003 Jeg har også en 2H, og har fått anbefalt av en Sabb forhandler å benytte Texaco URSA Super LA, som er en 15W-40 olje. Dette er også et av alternativene som er anbefalt i den nye manualen som jeg kjøpte fra Sabb. Har sett at det har stått i gamle manualer at det kun skal brukes singel grad olje, men siden Sabb selv har endret dette så er nok forholdene annerledes med dagens oljer. Min går i alle fall utmerket med denne oljen.. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Hei, Diesel-way (Trur) eg namnet er på ein legendarisk Statoil olje. Er okkje så dyr. Har kjøyrd i rundt 40 år med vår 2H, stempel, stempelringar, foring og lager er enda som nytt!! Ikkje rart, vi snakker om SABB dei blir ikkje slitt. Men holder seg som nye med riktigt stell!! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.