Goddis77 Startet 3.Juni.2006 Del på Facebook Startet 3.Juni.2006 Plotteren min bruker over 30 min på å finne seg, og av og til lengre enn dette også. Er dette normalt, eller kan jeg justere den på noe vis? Når den først har funnet seg, fungerer den utmerket. Men den står midt på Danmark når jeg slår den på. Sitér dette innlegget Link to post
k-w-s Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Hei. Har samme plotter, og har hatt samme problem. Det er et batteri i plotteren som må byttes. Koster ca 600 kr for arbei og batteri. kws Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 4.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Hvor kan jeg få gjort dette i Bergens området? Eller er det bare et vanlig loddebatteri? Sitér dette innlegget Link to post
k-w-s Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Ta kontakt med forhandler eller simrad. Det er lagervare. Vet ikke hvordan det skiftes, da jeg leverte plotteren inn til forhandler. kurt Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Jeg er ganske sikker på at signaturen k-w-s har rett i det han hevder. Det er ikkeno backupbatteri, og GPS'en må laste ned ny almanakk hver gang den starter opp. Siden den ikke har noen mulighet for å huske hvor den var sist den var i drift, så viser den hvor den er bygget. Hos Shipmate i Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Brukte en båt en sommer som hadde denne plotteren. Tror den var fra ca 2000. Den startet også fra bunn, men brukte kanskje 5min. Vi lot strømmen stå på for at den ikke skulle glemme. Lå alltid på landstrøm! Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Da har jeg demontert plotteren, og det er ikke en CE32, men en CE30 plotter jeg har visst. Har noen bilder her: Noen som vet om dette er et vanlig backup-batteri, eller om jeg må til Simrad for å skaffe dette? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Jeg ser det står CR2032 på batteriet - det er et standard 3V batteri som du får på feks Clas Ohlson - artikkel 32-2236. Koster 20,- Simrad plotteren min er på akkurat samme måte - starter opp med tysk tekst og bruker laaaang tid på å finne posisjon - var det vanskelig å åpne den?? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Ingar Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Du kan ikke bruke et vanlig 2032 klokkebatteri, det må ha loddeører slik som originalen. Så lenge det er beregnet på å loddes kan du bruke hvilketsomhelst type lithium batteri såsant det fysisk får plass inni kabinettet. Det finnes også holdere for 2032 som loddes på plass slik at det er enkelt å bytte batteriet neste gang. PS: Mål for ordens skyld om batteriet virkelig er flatt. Er det over 3V ligger årsaken til feilen ett annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 var det vanskelig å åpne den?? Var ikke vanskelig, men vær varsom. Er en del pinner som skal treffe noen kontakter når en skrur tingene sammen igjen. Loddepunktene på komponentene er små, men kontaktene til batteriet er normale. Lett å lodde tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Er det over 3V ligger årsaken til feilen ett annet sted.Har en anelse om at det er dette som gjør det, men har ikke målt det ennå.På linken du har lagt ut, er der 2 typer av batteriet: CR2032-THE og CR2032-THA. Hva er forskjellen, og kan jeg bruke hvilken som helst av de? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Får se om jeg tørr da..... Trodde først at batteriet bare skulle dyttes under den svarte plata, men det skal loddes ja... Hmm - så enkelt var det altså ikke.. Ville satt stor pris på et bilde av loddepunktene til batteriet dersom du har anledning. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Goddis77 Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Kan demontere den igjen. Tar meg 5 min... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Hva er forskjellen, og kan jeg bruke hvilken som helst av de?Antall ben, du må ha 3, altså CR2032-THE Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Kan demontere den igjen. Tar meg 5 min...Takker og bukker Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Goddis77 Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Hei har 32 plotteren og den åpner der den ble slått av. Feks. slår jeg den av i Holmestrand åpner den i Holmestrand når jeg starter den. reidar Sitér dette innlegget Link to post
k-w-s Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Det er slik det skal være. Dette var lærerikt. kurt Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 8.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 Da har jeg skaffet meg et nytt batteri. Gikk først til Simrad her i Bergen, men de var grossist, og ville ikke selge til meg. Gikk derfor til NavCon. De ligger rett bortenfor Simrad i Johan Berentsensvei. Kostet meg 168 kr. Var nå veldig dyrt i forhold til f.eks Elfa, men de begrunnet dette med at de fra Elfa og andre steder ikke ville passe på loddehullene. kjøpte derfor av de. Så får vi se hvordan dette er å lodde da. Gjør det litt senere ikveld. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 8.Juni.2006 Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 Venter spent på rapport - lykke til! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Ingar Svart 8.Juni.2006 Del på Facebook Svart 8.Juni.2006 de begrunnet dette med at de fra Elfa og andre steder ikke ville passe på loddehullene.Den hørtes mildt sagt tynn ut, det er standardmål på festene på slike batterier...Men du kan evnt. sammenligne, målene finnes på den lille tegningen her. (klikk på den for større bilde) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 11.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Da er batteriet byttet. Fikk loddet det idag. Ventet med å gjøre jobben, da jeg ikke hadde noen loddepumpe liggende. Stakk derfor innom jobben min idag, og loddet et nye batteriet på. Gikk helt greit. Tror nok at Elfa sitt ville passet på det også, men det fulgte med et skriv fra Simrad på det jeg har, om at dette var et forbedret batteri med bedre levetid. Testet plotteren kjapt idag, og den fungerer ennå. Fikk ikke testet om den lagrer tingene, men regner med å få testet dette i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 15.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 SUPERT! Plotteren fungerer helt utmerket. Bruker max 2min på å finne seg. Mye bedre enn før ja Fikk også montert ny radio/cd-spiller idag. Fint å kunne få med seg litt fotball på turen. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 16.Juni.2006 Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Godt å høre at det funker! Da har jeg vært på Elfa og kjøpt batteri - betalte 37 kroner for det der. Har alliert meg med broder'n på lodding så da skal jeg også prøve! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Goddis77 Svart 17.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2006 Fått det til nå da? Spent å se om batteriet du har kjøpt fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.