Jump to content

Marinisert Mercedes OM 617

olvikb

Recommended Posts

Hei

Jeg er på tur å kikke på en båt i morgen, som ifølge annonsen inneholder en Marinisert Mercedes OM 617 i motorrommet. Denne er jeg litt usikker på.

Er det noen som har noen erfaringer med denne typen motor i båt og i tillegg vet noe om hvilket tidsrom denne motoren kan være produsert?

Håper på snarlig svar....

5 sylinder diesel fra MB, den er utrolig slitesterk. Fra omkring 1976 og oppover til ca. 1985?? Selve motoren er helt kurant ,men det var nå dette mariniseringsutstyret da. Hvis det er brukt Bowman el. tilsv. mariniseringsutstyr, skikkelig oppheng av alle rør og slanger, et el.anlegg som er skikkelig og ikke henger og slenger, at motoren starter lett kald og ikke bruker olje og ryker. Hva med gearet?? Hva er utført på denne motoren av vedlikehold/ delebytte? Hvis du ikke kan skru selv på motoren, men må ha profesjonell hjelp så ville jeg vært svært tilbakeholden med å kjøpe denne. Dette er litt vanskelig å vurdere ut i fra intet, ikke sett motoren og ikke hørt den svive.

XD3P

Uff da. Jeg fryktet at motoren var gammel.

Båten jeg skal se på i morgen.

Dette blir eventuelt mitt første båtkjøp, så noen dreven mekaniker er jeg ikke.

Jeg tror magefølelsen må føles ordentlig på i morgen, når jeg får se båten LIVE. Klarer jeg å se noen steder på motoren hvilket mariniseringsutstyr som er brukt?

Tusen takk for gode tips og hurtig svar.

Ok.

Da føler jeg at jeg har kontroll på eksosen.

Spennende med båtkjøp. Har vært på nettet i noen uker nå og kikket på båter (til konas fortvilelse)

Tror jeg må begrense begreisningen ved inspeksjonen, eller så kommer jeg til å kjøpe båten tvert.

Fokus - Båt - Magefølelse - Fokus - Eksos - Rust - Oljelekkasje - Fokus - Fokus

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...