Gerhard Startet 29.August.2003 Link til dette innlegget Startet 29.August.2003 Når jeg kjøpte "ny" båt i fjor høst så fikk jeg med en VHF. Selgeren ville egentlig ikke gi den fra seg, men jeg lovte å ta VHF sertifikat, så jeg fikk den med. Han sa også at den ikke var registrert (hadde konsesjon). Lovlydig som jeg er har jeg begynnt jobben med å bli lovlig jeg også. I vår gikk jeg VHF kurs og fikk VHF sertifikat. Men så må jeg vel ha konsesjon også. Skal jeg: - Melde om endring med dette skjema eller - Søke om ny konsesjon med dette skjema Jeg ønsker ikke å "lage vanskeligheter" for tidligere eier som ikke hadde registrert den. Hva skjer om jeg søker om ny konsesjon ? Skal de sjekke innstallasjonen ? Koster det evt. noe. Spør de hvor VHF'en kom fra ? Og hva skjer om jeg søker om endring ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.August.2003 Link til dette innlegget Svart 30.August.2003 Ikke no problem.Solgte en båt med VHF uten konsesjon for noen år siden og den nye eieren var en meget lovlydig herre så han snakket med Telenor og fikk konsesjon uten problem. Ta en telefon og hør med dem,de er sikkert veldig glade for å få konsesjonsløse VHF`er ut av lovløsheten. Hva han måtte vise av dokumentasjon vet jeg ikke,og ikke husker jeg hva han sa om hvilken papirmølle som oppstod av min slendrian.(Siden dengang har jeg blitt lovlydig ) Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 30.August.2003 Link til dette innlegget Svart 30.August.2003 Søke om ny konsesjon med dette skjemaBruk ovenstående skjema (ditt siste alternativ). Telenor Maritim er veldig imøtekommende og hyggelige å ha med å gjøre - i hvert fall basert på mine erfaringer. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
SveinHa Svart 30.August.2003 Link til dette innlegget Svart 30.August.2003 Tidligere eier trenger du ikke bry deg om. Det er du selv som må ordne med konsesjon for ditt VHF-anlegg. Telenor Maritim Radio er folkelige folk, i motsetning til andre Telenor avdelinger...... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.