brisan Startet 4.Juni.2006 Del på Facebook Startet 4.Juni.2006 Hei! Jeg har en 3 hk yamaha malta (1990 mod) som ikke vil gå på full gass, antagelighvis fordi den får for mye bensin.. Dette er byttet: Tennplugg,blandingsskrue, pakninger mellom motor og forgasser. Forgasseren er renset, flotøren virker, aner ikke om noe mer som skal hindre den i å gå på full gass..Motoren går med blandingsskruen helt inne, så noe er galt Har noen noe tips om hva jeg kan gjøre? Mvh brisan Her er et bilde: https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10476/5_-2118586995.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Tar deg en stroboskoplampe (som brukes for innstilling av tenning) Så lyser du i forgasserinnsugingen mens du gir full gas. (det skal ikke være direkte solskin samtidlig, ellers ser man dårlig) Hvis du kan tydelig ser droper som "hopper ut" av forgasseren mot deg, så er antakelig membranstyringen skadet. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
brisan Svart 4.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Takk for tipset, skal se i morgen! Mvh brisan Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 (redigert) Bare en følelse, men en mulighet som også kan skjekkes. Jeg forutsetter jo at du har gjort jobben med forgasseren bra. Men, lykke til. Jørg Redigert 4.Juni.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Trophy Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Hadde et liknende problem med en Tohatsu. Der viste det seg at choke spjeldet ble ståene halvåpent p.g.a et dårlig stag. Førte til at den druknet på full gass...... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
brisan Svart 5.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Takk for gode tips! Skal prøve motoren på båt i dag, så vi får se hvordan det går! Mvh brisan Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 En Yamaha som ikke virker ? Neppe. Er nok en JohnsonMercuRude eller noe sånt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Joerg Becker Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 En Yamaha som ikke virker ? Neppe. Er nok en JohnsonMercuRude eller noe sånt. Suzuki Yama_toha_merc_evin_john_suki.. mener du den, kankje Jeg hørte også at den KAN bråke, av og til... Men det er sikkert bare et rykte av folk som iiiikke har minste peil av saken. Baaaare tull ! Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Boywonder Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Yama_toha_merc_evin_john_suki.. mener du den, kankje Jeg hørte også at den KAN bråke, av og til... Ikke bland YAMAHA inn i dette dårlige selskap... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Joerg Becker Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Ikke bland YAMAHA inn i dette dårlige selskap... ...O.K. ...men Mercury som jeg har skruet har heller ikke sviktet, ...etterpå ...men jeg er helt enig med deg at gamle Yamaha er noe som takler mye Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
slettet Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 JohnsonMcRude? den var god! Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.