troja Startet 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2006 hei i min båt er det montert en Wallas warmer (2000) tror det er parafin som er på brenselstanken nå lurer på om jeg kan bruke luktfri lampolje osv! plages med drivstoff lukt av den det står at jeg skal bruke lysfotogen Esso blå? hva det no er? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 Har samme fabrikat. Bruker lampeolje. Gir minst lukt. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Akult Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 Jeg har også hatt en tilsvarende. Fungerer utmerket på lampeolje. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 lysfotogen ER lampeolje Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 Tennveske er supert til Wallasen og så er den mye billigere en lampeolje Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 5.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2006 D60 som du får kjøpt på Esso fungerer utmerket! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Petter-B Svart 6.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2006 (redigert) Har nå brukt opp ca 20 liter lampeolje fra Europris, som koster ca 45 kroner for 5 liter. Varmeren er en Wallas 2000. Den er mer luktsvak enn tennvæsken. Soter ikke og brenner jevnt og fint. Esso er sikkert bedre men til mer enn dobbel pris står jeg over. Mvh Petter-B Redigert 6.Juni.2006 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
troja Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2006 takk for tippsene men jeg har ett spørsmål til! hva skjer hvist spenningen på batteriet blir lavt går Wallasen varm eller har den en spennings sikring som kobler ut apperate ved lav spenning? : stoler dere på apperate slik at dere tør og sove med den på om natten? vill bare føle meg tryggere Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Har nå brukt opp ca 20 liter lampeolje fra Europris, som koster ca 45 kroner for 5 liter. Varmeren er en Wallas 2000.Den er mer luktsvak enn tennvæsken. Soter ikke og brenner jevnt og fint. Esso er sikkert bedre men til mer enn dobbel pris står jeg over. Mvh Petter-B Har akkurat hatt min wallas 3200 til service.Nedslående resultat;5000,-i rep. Grunnen til dette;den har gått for lenge med dårlig olje iflg.de på wallas.Oljen er fra EUROPRIS,billig men drepen for varmeren.Skiftet veke,pumpe etc.Skulle jeg fortsette med europris garanterte han meg at vi "snakkes"om 5-6 år. Hva som ble anbefalt;bl.a.fritidsparafin fra shell.I.o.m.at europris har solgt en anstendig mengde av dette så har det resultert i at prisene har skutt i været det siste året........en 4l fra shell er ca.100,-.Noen kroner dyrere,men ett sikkert valg.(ref.wallas). Det skal nevnes at den høye prisen for mitt vedkommende skyldes at det også ble skiftet kort og bryterpanel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.