Jump to content

Frakt av båt fra US of A til Noreg

gruff

Recommended Posts

Har handla båt i USA, og lurer på om noen har tips om hvordan den kan fraktes hit på rimelig måte, og fra hvilken havn/kyst det er mest praktisk å sende (båten befinner seg midt inne i landet, så langt blir det okke som, men landfrakta er i boks)  Har hatt kontakt med et firma som selv importerer, de kan ta saken, men mot et (etter min mening) skyhøyt honorar, så jeg vil prøve å "shoppe rundt" litt først.  Takknemmelig for tips!

Jeg støtter meg til skipningen fra Jacsonville til Gøteborg. Der går det en autoliner HUAL (Høegh Ugland Auto Liner). Ta kontakt med Bjørn Borud i Florida.. (Han er normann som driver med båtransport) BBorud@aol.com er e-mail adressen hans. Han ordner med alt som har med papirer og bestiller plass på båten osv. Han henter også båter i hele USA. Jeg brukte han til til å sende min båt.... Kan anbefales, meget seriøs og pålitelig. Han driver ikke sosialkontor slik at du må noen betale noen dollar....Jeg har han telefonnummer også....

Ta kontakt hvis du vil vite mere

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg har ennå ikke tatt hjem båt fra Statene, men fra tid til annen tar vi i jobbsammenheng hjem diverse andre saker.

Mitt råd vil være å henvende seg til Nor-Cargo og be om transportforslag med tilhørende fast pris. Det finnes også diverse andre spedisjonsselskap som sikkert kunne være interessert i å gi deg en pris på transporten.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...