Framtia Startet 1.September.2003 Link til dette innlegget Startet 1.September.2003 nylig endret lyden seg på min 4,3l LX gen+, samtidig ser jeg bensinrester i vannet (spesielt etter start av kald motor), det er en del bensinlukt ved kjøring på lavt turtall, videre har turtall på maks blitt redusert fra 4700 rpm til ca 4000. Min teori er at motoren nå bare tenner på 5 sylindre, men ut fra erfaring med andre motorer hadde jeg trodd dette ville medføre en større "lydendring" og mer vibrasjoner enn det jeg har nå. Jeg lurer på om noen har tips å komme med, og evt. også om hvordan jeg lettest kan feilsøke dette. PS: Motoren starter lett og går ganske jevnt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Poseidon Svart 1.September.2003 Link til dette innlegget Svart 1.September.2003 Uten kjenskap til Mercruiser, men bare basert på generell motorerfaring vil jeg tro at det første du burde gjøre var å trekke av en plugghette om gangen. Du vil da vanligvis merke at den går mer ujevnt hver gang du har tatt av en hette. Hvis den går på 5 cyl - noe som er fullt mulig - da skal du ikke merke forskjell når du tar av hetten på den pluggen/cylinderen som ikke tenner. (Du vil imidlertid merke desto mer på de andre, etter som den bare går på 4 cyl når du tar av en "god hette".) Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.