FredrikW Startet 7.Juni.2006 Del på Facebook Startet 7.Juni.2006 Har fått meg kartplotter til min "nye" Draco. Tenkte å gjøre det enkelt, og bruke tenneruttaket på instrumentpanelet til strøm. Hadde et par tenner-støpsler hjemme, men de er ikke merket med +/- Mener da bestemt å huske at + (rød) kobles til polen i "tuten", mens - (sort) kobles til polen som sitter på siden av støpselet... Kom frem til at det er vel best å være sikker, så derfor spør jeg...? Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 +(rød) er i senter av pluggen Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Da var det som jeg mente å huske. Takker! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Kontroller at ledningssettet ditt går relativt direkte og med godt kabeltverrsnitt til batteriet (ene). I motsatt fal, får ikke instrumentet ditt tilstrekkelig strøm til å starte opp og fungere. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 7.Juni.2006 Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Og om du har et multimeter, så kan du sjekke polariteten i kontakten for å være på den sikkre siden. Om båten har noen år på baken så kan det joe hende at noen har vært der og koblet litt. Better safe than sorry. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.