Qrt Startet 9.Juni.2006 Del på Facebook Startet 9.Juni.2006 Vurderer å handle litt over dammen, og har sjekket en del butikker, men er jo litt usikker på om jeg får varene da. I den forbindelse lurer jeg på om noen har handlet i noen av disse butikkene. http://www.marine-electronics-unlimited.com/ http://www.anchorexpress.com Har også vært greit å fått tips om andre gode nettbutikker. Vet det var et ønske om en oversikt i en tidligere tråd, men det ble visst ikke noe av. Kansje vi kunne ha fått til en egen erfaringstråd? Sitér dette innlegget Link to post
oroeltoro Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 (redigert) Har ikke handlet i de 2 butikkene du nevnte, men har handlet mye fra USA og andre steder via www.Ebay.com og www.Ebay.co.uk da disse generellt er billigere enn forhandlere og har ett ett enormt utvalg. Hittil har jeg bare positive opplevelser. Hvis man kjøper via Ebay, så lønner det seg å åpne en Paypalkonto, og bruke en selger som aksepterer paypal som betaling. I tillegg burde man gå igjennom selgers referanser. Dvs har han solgt mange varer og har en god score på fornøyde kunder. Deretter er det bare å sende en generell fortollingsfullmakt til ems@posten.no. Så har du varen i posten etter en uke eller 2. Redigert 9.Juni.2006 av oroeltoro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Jeg ville prøvd http://westmarine.com. Har ikke handlet hos dem over nettet, men i butikkene deres der borte. Veldig bra butikk. Virker som om nettbutikken deres også er veldig bra. Lite tips vis du har muligheten til det er å bestille varene til postkontoret i strømstad. Unngår dyre greier til den Norske Stat. Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Trondheim - Strømstad? Mulig jeg ville spart den norske stat for noen kroner, men jeg er ikke så sikker på om besparelsen for meg hadde blit så stor! Sitér dette innlegget Link to post
Laguna Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Jeg har handlet Raymarine utstyr fra http://www.marine-electronics-unlimited.com/ flere ganger uten problemer. Bruker Jet-Carrier Norge som speditør på frakten fra USA hjem til meg. Handelen tar da ca. 1 uke Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 9.Juni.2006 Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Til Qrt Meg bekjennt så kan du jo også hente varene på Storlien......tror fortsatt at Søta Bror ikke har godkjennt Trøndelags annektering av Jämtland og Härjedalen.... Samtidig får du vel med deg en kvote eller tre med så slipper du å over køen over Svinesund.... God Helg Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 :nono: Jämtland og Härjedalen har alltid, og vil alltid bli i trøndersk eie!! Det er kun litt andre priser og en smule annerledes dialekt der, men det er kun detaljer!!! Hæv karsk-koppen og syng!! Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Har handlet litt hos Boatfix med stort hell, alt kom til avtalt tid og alle deler var riktige, ba de om å verifisere med teknisk avd. at alle deler var korrekt før de sendte det. Det er jo fort gjort å klikke på feil del og det er jo kjipt å betale returfrakt over dammen igjen. -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Draco/stvg Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Hvordan virker det når jeg handler fra USA?? Jeg har da tenkt å kjøpe meg en ny plotter fra e-bay. jeg har pay-pal konto. Men hvordan gjør jeg ang det med toll-avgifter til staten NORGE?? kan jeg bare bestille så sender de det til norge eller må jeg gjøre noe??? takker for svar: Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 Det er bare og bestille... Tollvesnet tar det de skal ha uansett.. og gjør de ikke det så slapp du billig unna.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
oroeltoro Svart 11.Juni.2006 Del på Facebook Svart 11.Juni.2006 (redigert) Til Draco/stvg Det er ikke toll på båttutstyr, kun 25% mva ved import. Har selv handlet kartplotter, VHF, motrodeler etc fra eBay. Pass på at du sender en generell fortollingsfullmakt til ems@posten.no da sparer du mye tid, da de de fleste leverandørene benytter USPS og da er det posten som fortoller og leverer varen. Totalkostnaden vil være varenspris + fraktkostnad + 25%mva + fortollingsgebyr ca 100,-. Som du sikkert har funnet ut er det ca 30-40% og spare kontra og handle i Norge. Redigert 11.Juni.2006 av oroeltoro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 12.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2006 (redigert) Hvor mye ligger frakten på ifra USA? Har sjekket noen kalkulatorer, og de kommer ut med en pris på rundt 160$. Er det værtur, eller stemmer det sånn noenlunde? Vinninga går litt opp i spinninga hvis portoen blir 20 prosent av kjøpesummen. Redigert 12.Juni.2006 av Qrt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 13.Juni.2006 Del på Facebook Svart 13.Juni.2006 Hvis det sendes med flyfrakt (fedex/UPS/DHL) er det volum og vekt som avgjør prisen. Jeg betalte ca $40 for ei eske på ca 1 kubikkfot. Frakten på en Bravo 2 propell kom seg på $138. Varene blir da levert på døra di mindre enn ei uke etter at du har bestillt. Er det verdt det? Det kommer selvfølgelig an på hva totalen blir. Jeg har fremdeles til gode å ende opp med at det har blitt dyrere enn her hjemme. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Xlnt Svart 14.Juni.2006 Del på Facebook Svart 14.Juni.2006 Handler man av firmaer som benytter seg av www.USPS.com blir frakten som oftest en god del billigere enn med Fedex/DHL/UPS. USPS har også en egen kalkulator som du kan bruke for å regne ut frakten din selv, også til Norge. -Knut Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.