Jump to content

Noen som har handlet med disse nettbutikkene?

Qrt

Recommended Posts

Vurderer å handle litt over dammen, og har sjekket en del butikker, men er jo litt usikker på om jeg får varene da. I den forbindelse lurer jeg på om noen har handlet i noen av disse butikkene.

http://www.marine-electronics-unlimited.com/

http://www.anchorexpress.com

Har også vært greit å fått tips om andre gode nettbutikker. Vet det var et ønske om en oversikt i en tidligere tråd, men det ble visst ikke noe av. Kansje vi kunne ha fått til en egen erfaringstråd? :confused:

Har ikke handlet i de 2 butikkene du nevnte, men har handlet mye fra USA og andre steder via www.Ebay.com og www.Ebay.co.uk da disse generellt er billigere enn forhandlere og har ett ett enormt utvalg. Hittil har jeg bare positive opplevelser. Hvis man kjøper via Ebay, så lønner det seg å åpne en Paypalkonto, og bruke en selger som aksepterer paypal som betaling. I tillegg burde man gå igjennom selgers referanser. Dvs har han solgt mange varer og har en god score på fornøyde kunder. Deretter er det bare å sende en generell fortollingsfullmakt til ems@posten.no. Så har du varen i posten etter en uke eller 2.

Redigert av oroeltoro (see edit history)

Har handlet litt hos Boatfix med stort hell, alt kom til avtalt tid og alle deler var riktige, ba de om å verifisere med teknisk avd. at alle deler var korrekt før de sendte det. Det er jo fort gjort å klikke på feil del og det er jo kjipt å betale returfrakt over dammen igjen.

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Det er bare og bestille... Tollvesnet tar det de skal ha uansett.. og gjør de ikke det så slapp du billig unna....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Til Draco/stvg

Det er ikke toll på båttutstyr, kun 25% mva ved import.

Har selv handlet kartplotter, VHF, motrodeler etc fra eBay. Pass på at du sender en generell fortollingsfullmakt til ems@posten.no da sparer du mye tid, da de de fleste leverandørene benytter USPS og da er det posten som fortoller og leverer varen.

Totalkostnaden vil være varenspris + fraktkostnad + 25%mva + fortollingsgebyr ca 100,-. Som du sikkert har funnet ut er det ca 30-40% og spare kontra og handle i Norge.

Redigert av oroeltoro (see edit history)

Hvis det sendes med flyfrakt (fedex/UPS/DHL) er det volum og vekt som avgjør prisen. Jeg betalte ca $40 for ei eske på ca 1 kubikkfot. Frakten på en Bravo 2 propell kom seg på $138.

Varene blir da levert på døra di mindre enn ei uke etter at du har bestillt.

Er det verdt det? Det kommer selvfølgelig an på hva totalen blir. Jeg har fremdeles til gode å ende opp med at det har blitt dyrere enn her hjemme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...