torbi Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Skummelt Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hobby 430 Sport Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Godt de gjekk bra med vedkommende om bord!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hans-Petter Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 dette er tragiskt Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Uff, ekkelt. Liker ikke dette. Blir litt nervøs selv også, selv om man tar alle mulige forhåndsregler man kjenner til. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Bonita I Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Føler det har vært i overkant av mange branner hittil i år ??? Nesten så man må lure på om noen spekulerer i dette.... -Hadde vært greit om media fulgte opp og kringkastet årsakene også når/hvis de ble klarlagt slik at vi om mulig kunne lære noe/ta ekstra forholdsregler .. eller hva syns almuen ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Capt'n Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Enig Bonita I. Finnes det en "havarikommisjon/database" for båtbranner man kan lese årsaker ut av? Kanskje forsikringsselskapene har noe? Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Kodvaag Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Skal ned i båten og fikse et par ting som jeg ikke har fått gjort i vinter... (som om jeg ikke har gjort nok) Dette innlegget fikk meg til først å reise ut på jobb og hente et 2kg brannapprat. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Frivakten Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry317617 Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Capt'n Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Bjørni Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Like interessant som brannårsak, er å oppdage brannen i tide, og å komme seg unna på en trygg måte. Spørsmålet blir da: Finnes det redningsflåter for småbåter (<30 fot)? Jeg er i den deilige kjøpsfasen, men er litt skeptisk på overnatting ombord med familien i tilfelle brann... Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 .....er litt skeptisk på overnatting ombord med familien i tilfelle brann... Et par stikkord som kanskje kan hjelpe: Nødutgang! Øvelse! Før første gang vi overnattet i den nye båten testet vi nødutgangene. Fungerte utmerket. Og reddningsvest har alle på seg ombord når vi ikker er fortøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hos meg står brannslokningsapparatet "in plain sight" og mellom kabin og motor. Jeg er i tillegg bestemt på at hovedstrømmen kuttes selv når vi er i land på en holme. Inspeksjon av motorrom, kabler, koblinger og slanger skjer både før jeg går ut og mens jeg er ute. Ikke for at jeg ikke stoler på sakene men for at jeg vil ha muligheten til å oppdage potensielle farer/problemer før de blir kritiske. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hos meg står brannslokningsapparatet "in plain sight" og mellom kabin og motor. Jeg er i tillegg bestemt på at hovedstrømmen kuttes selv når vi er i land på en holme. Inspeksjon av motorrom, kabler, koblinger og slanger skjer både før jeg går ut og mens jeg er ute. Ikke for at jeg ikke stoler på sakene men for at jeg vil ha muligheten til å oppdage potensielle farer/problemer før de blir kritiske. Det var da voldsomt....håper ikkje nerva tar meg og heilt. Sjølvsagt får båten ha strøm om vi skal på land. Kjøleskap osv liker seg best då. Takke seg til en skikkelig inspeksjon av anlegget før sesongstart. Men eg inspiserer også brannslukkerene, og tester manometer på de. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Brynjar Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Er nok ikke så ille som det høres ut.. jeg har en relativt liten og åpen båt uten kjøleskap eller andre ting som vil ha strøm konstant. At jeg tar hovedstrømmen er mest grunnet en liten fobi mot tomt batteri.. jeg har bare et ombord. Åsså har jeg bensinmotor, og 200 liter drivstoff under dekk, da synes jeg en lekkasje er litt mere alvorlig enn om det skulle piple litt diesel (har hatt dieselbåt og) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Servicemannen Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hvor mange båtbranner har vi i 820.000 fritidsbåter i sesongen? 4? Hva skyldes elektrisk og ikke drivstoff eller gass? 1? Vel, nå er skremselsfaktoren nede på det mikroskopiske nivået den hører hjemme. Enig med Lotus. Med dette lav prosent av branner kan vi la dem brenne i ro uten å skremme folk med hvad dem skal gjøre og hvad dem skal ikke gjøre Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Superkul Svart 1.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2009 link til vg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
shaukaas Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Nok et leketøy opp i røyk.... http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger...a_Hundvaag.html Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Leketøy var jo snilt sagt ,eier syntes nok ikke at det er leketøyet hans men.Er kansje din måte å se på andres båter på? Tragiske bilder er vel det rette å si her ,et mareritt kort sagt ......... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
shaukaas Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Litt galgenhumor kan vel tillates? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.