vinc79 Startet 9.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2006 Heisann! Noen som vet hvor ferskvannstanken er plassert på en 86 mod Draco 2300 SC? (5,7L/260HK Mercruiser motor, nye utgaven med stor frontrute) Hvor stor er den? Hvor sitter pumpa? Og hvordan monterer man enklest en tankmåler? Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 Har du ikke bare en vanlig flexitank i baugen, da? 60 liter....? Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 10.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 Den er oppgitt til 200 Liter av forrige eier, har ikke funnet eller målt den enda... Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 200 liter høres rart ut. Draco 2000-2400 ble levert med vanntank på 60-80 liter, flexi eller ståltank. Kan jo være en tank som er satt inn senere, da. Drivstofftanken skal være på 200-250 liter i 2300. Data for 2300DC: Konstruktør Kåre Drangsholt Designår 1985 Verft Draco Opprinnelsesland CE Nei Motor Volvo Penta Effekt 200 hk Fart 32 knop Drivstofftank 250 liter Tankmateriale Rustfritt stål Drev Z-drev Skrogfasong Planende Materiale i skroget Håndopplagt glassfiber Dekksmateriale Glassfiber Deplasement uten motor 1 900 kg Dypgående 0,5 m Antall lugarer 1 Antall køyeplasser 4 Antall sitteplasser 8 Innredning Teak Pantry Ja Ferskvann 60 liter Tankmateriale Rustfritt stål Toalett 1 Sjekk link for div. Draco-data: http://www.udkik.dk/app/yylist.jsp?boattyp...om=&loato=&fm=m Sitér dette innlegget Link to post
hjalmar Svart 10.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 (redigert) Vanntanken er nok ikke på 200 liter nei. Vet ikke nøyaktig hvor stor den er men ca 60 liter. Pumpa sitter under luka i dørken i stuerommet i benken bak vasken på babord side. Redigert 10.Juni.2006 av hjalmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 10.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2006 Drivstofftanken er på 250 liter ja.. Vanntanken er nok ikke på 200 liter nei. Vet ikke nøyaktig hvor stor den er men ca 60 liter. Pumpa sitter under luka i dørken i stuerommet i benken bak vasken på babord side. Tusen Takk!! Rommet er fullt av batterier, men de går ut i morgen for inspeksjon! Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 13.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2006 Skal høre med min far om han husker de nøyaktige målene, eller har evt. de gamle tegningene. Min far drev sammen med sine søsken bedriften "Brødrene Hølmebakk" som laget tankene til Draco. Kansje han har de gamle tegningene. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
AUAa Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Ferskvannstanken i min 23sc fra 87 ligger plassert på langs under vasken og kok på babord side og er i plast. Hele innredningen må bort, men begge endene kan inspiseres, fra luka ned til pumpen under stuerommet, og hull i dørken til sylinderen for heving av kokeapparat. Sitér dette innlegget Link to post
Coverline Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 Hei jeg har kjøpt samme båt, og fikk vite at ferskevannspumpen ikke virker. Er det vanskelig å bytte ferskvannspumpen? Skulle gjerne vist om det er septikktank på denne båten? Får ikke så mye svar fra tidligere eier heller, da han kun har hatt båten i en liten stund. Takker ærbødig for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 11.April.2014 Link til dette innlegget Svart 11.April.2014 (redigert) Hei, Jeg hadde i sin tid samme båt, og har noen sider fra den originale instruksjonsboken (desverre ikke komplett). Her er det en skisse over hvor de ulike tanker etc er plassert (iallefall slik det var originalt). Håper det kan være til hjelp. Lykke til med en fin og klassisk båt! Nagel. Hmm... får ikke lastet opp bildet- hva gjør jeg feil? Send meg evt epostadressen din, så sender jeg det på mail. Redigert 11.April.2014 av Nagel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Fant en tråd med hjelp til å laste opp bilder... ikke helt intuitivt.. ;-) Her er iallefall instruksjonsbildet for Draco 23 SC: Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 12.April.2014 Link til dette innlegget Svart 12.April.2014 Instruksjonsboken ligger her: https://baatplassen.no/i/topic/17350-draco/ Alle Draco entusiaster bør også ta en titt her: http://www.flatsea.net/ Om noen der ute har bedre scannet versjon av denne eller andre instruksjonsbøker hadde det vært kjekt om den kunne deles Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Coverline Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Tusen takk Nagel! Vil det si at det er holding tank for toalettet også? Hvordan tømmer man dem? Mvh Erik Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Hei Erik, Hyggelig hvis dette var til nytte. Jeg hadde imidlertid ikke septik på min båt- jeg tror det var ekstrautstyr den gangen (men det er jo greit å vite at det var satt av plass til den- kan sikkert ettermonteres av noen som er kyndige (men mulig det må litt demontering og remontering av førerpartiet til). Lykke til! Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.