Jump to content

Mangler 1000 rpm på GM 6,5


colabrus

Recommended Posts

Det ble svarte natta.

Her er et bilde av fjæra.

Den MÅ ligge oppe over hovedakslingen til regulatoren.

 

Bilde

 

Ligger den under nå, så skru ut akslingen forsiktig.

Plaser fjæra over og monter tilbake.

 

Ikke bry dere om møkke på trekkeren.

Dette er bare en gammel pumpe som skal til overhaling.

Link to post

Mitt forslag er at du prøver å bytte propell. Sansynlighvis klarer ikke din motor å dra propellen. Dette betyr at du har en for stor propell. Jeg ville prøvd å gå ned på arealet av propellbladene. Du får da samme stigning men litt mindre motstand i vannet. Dette vil sannsynlighvis øke turtallet på maskinen din. Skyvekraften blir jo mindre pga arealet så det må du være oppmerksom på. Vis ikke dette hjelper må du se på stigningen på propellen. Jeg tror ikke dette er problemet ut i fra det du skriver. Jeg tror på arealet av propellbladene dine. Har du får stort areal klarer ikke motorn din å få få opp farten. Har du for lite areal klarer den det uten problem. Det er da du må begynne med stigningen på propellen. Dette er hvor langt propellen kommer på en omdreining. Nå kan du regne slipp. Kan komme tilbake til til dette om du er interesert.

 

Ha en riktig god sommer

Link to post

HIKK....

Nå har je fiera svogers 50´års kalas, så nå er jæ itte helt på stasjon.

Tror jæ står på langbølgen, men musikken æ på FM.

Da æ d ikke mye man får med se på dinne tia a døgnet.

Mangel på diesel, proposjonalt me forbruk, det blir dårlig turtall d.

HIKK....

Vi tar resten i morrrrrraaaaa

 

Om d e bilde ditt,eller øyan mine som er uklare, spiller ingen rolle.

Ser ille en dritt

Redigert av GMC 2500 (see edit history)
Link to post

Huff ja.

Der var den søndagen spolert.

Drikker bare kaffe i dag.

 

Kan du lese av det nr. som står på dieselpumpa?

Øverste linje DB28xx xxxx

 

Har du flere dieselpumper?

 

Mangel på diesel, proposjonalt me forbruk, det blir dårlig turtall d.

 

Det kan være at mellomtrykket er for laft.

Gi meg den infoen du har om pumpa.

Er den brukt i bil?

Hvor mange km er den da brukt?

 

Bare du nå ikke har en pumpe som heter

DB2831 5119

Den gir bare 2600 RPM og 120 HK

Link to post

Uff da. Dette var ikke bra for din del.

Hvis ikke GMC2500 kan skaffe en pumpe til deg, kan du jo snakke med WIC.no, eller DP Service i Haugesund. Disse fører de mariniserte motorene av GM 6,5L. Prisen på pumpen er en helt annen sak....

Link to post

Huffffff.

Det var som f..

 

Jeg ringer USA i morgen.

Skal høre om jeg kan ta en ombygging, mens den er i båten.

Eller om det bare er å bytte den ut.

Gå inn på http://home.c2i.net/oeabraham/

Ta en test på om pumpa er noenlunde tett.

Det er mulig at dem kan ta den gamle i bytte.

Da blir ikke prisen så alvorlig gærn.

Pumpene dem overhaler er faktisk bedre enn original.

Dem plukker ut alle svake deler, som Stanadyne har sendt ut beskjed om skal utføres.

 

Kommer tilbake med beskjed.

Link to post

Jeg ville kanskje vært litt forsiktig med f.eks. ebay etc. Kanskje ender du opp med den samme pumpa som du allerede har.

 

Du kan jo sjekke www.minges.no, de har overhalte og nye pumper, mekaniske og elektroniske. Merk at prisene er eks. mva hvis ikke annet er nevnt.

Link to post

Den pumpa på eBay er en 4523, 1986 - 89

Den kan brukes, men vil IKKE gi full kapasitet.

Skal det brukes en 6.2 pumpe på en 6.5, så må den ha et nr som er

DB 2829 4723 - 4781 eller over 48xx

Dette pga. innvendig cam, timing og cc / stroke

Skal man først bytte, så bytt til det beste som er å få tak i.

 

colabrus:

Jeg sender deg en melding senere i kveld.

Venter på beskjed etter tlf. til USA

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...