GMC 2500 Svart 16.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2006 Det ble svarte natta. Her er et bilde av fjæra. Den MÅ ligge oppe over hovedakslingen til regulatoren. Ligger den under nå, så skru ut akslingen forsiktig. Plaser fjæra over og monter tilbake. Ikke bry dere om møkke på trekkeren. Dette er bare en gammel pumpe som skal til overhaling. Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
colabrus Svart 16.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2006 Tusen takk GMC 2500!! Jeg skal åpne opp og se hvordan den ligger. Håper dette kan være feilen! Ha en fin helg! Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Mitt forslag er at du prøver å bytte propell. Sansynlighvis klarer ikke din motor å dra propellen. Dette betyr at du har en for stor propell. Jeg ville prøvd å gå ned på arealet av propellbladene. Du får da samme stigning men litt mindre motstand i vannet. Dette vil sannsynlighvis øke turtallet på maskinen din. Skyvekraften blir jo mindre pga arealet så det må du være oppmerksom på. Vis ikke dette hjelper må du se på stigningen på propellen. Jeg tror ikke dette er problemet ut i fra det du skriver. Jeg tror på arealet av propellbladene dine. Har du får stort areal klarer ikke motorn din å få få opp farten. Har du for lite areal klarer den det uten problem. Det er da du må begynne med stigningen på propellen. Dette er hvor langt propellen kommer på en omdreining. Nå kan du regne slipp. Kan komme tilbake til til dette om du er interesert. Ha en riktig god sommer Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Når man ikke får fullt turtall i fri så er det ikke propellen. Kanskje du skulle justere på mer diesel igjen og så justere litt på tenningen hvis det ikke er fjæren .... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
colabrus Svart 17.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Svarte, fjæren ligger over den!! Men det er eit slags hull, en u-form, på fjæren, skal akslingen gjennom denne?? Jeg som var så sikker på at dette var feilen nå... Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 17.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Slik så det ut hos meg... Beklager dårlig kamera... Sitér dette innlegget Link to post
GMC 2500 Svart 18.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2006 (redigert) HIKK.... Nå har je fiera svogers 50´års kalas, så nå er jæ itte helt på stasjon. Tror jæ står på langbølgen, men musikken æ på FM. Da æ d ikke mye man får med se på dinne tia a døgnet. Mangel på diesel, proposjonalt me forbruk, det blir dårlig turtall d. HIKK.... Vi tar resten i morrrrrraaaaa Om d e bilde ditt,eller øyan mine som er uklare, spiller ingen rolle. Ser ille en dritt Redigert 18.Juni.2006 av GMC 2500 (see edit history) Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
colabrus Svart 18.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2006 Hehe, dårlig i dag GMC 2500?? Mangel på diesel, proposjonalt me forbruk, det blir dårlig turtall d. Hva mente du med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 18.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2006 at du ikke får fullt turtall kan jeg ikke hjelpe deg med, men det virker som du har feil propell også, da anbefaler JEG(ikke et teknisk g9) en propell med større vridning.... Sitér dette innlegget Link to post
GMC 2500 Svart 18.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2006 Huff ja. Der var den søndagen spolert. Drikker bare kaffe i dag. Kan du lese av det nr. som står på dieselpumpa? Øverste linje DB28xx xxxx Har du flere dieselpumper? Mangel på diesel, proposjonalt me forbruk, det blir dårlig turtall d. Det kan være at mellomtrykket er for laft. Gi meg den infoen du har om pumpa. Er den brukt i bil? Hvor mange km er den da brukt? Bare du nå ikke har en pumpe som heter DB2831 5119 Den gir bare 2600 RPM og 120 HK Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
colabrus Svart 19.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2006 f**n! Det var jo akkurat det den heter!! B5 DB2831 5119 J Jaja, da har vi vel luket frem feilen...er det noen som har en pump til salgs? Jeg har en elektronisk liggende som kan selges/byttes Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 19.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2006 Uff da. Dette var ikke bra for din del. Hvis ikke GMC2500 kan skaffe en pumpe til deg, kan du jo snakke med WIC.no, eller DP Service i Haugesund. Disse fører de mariniserte motorene av GM 6,5L. Prisen på pumpen er en helt annen sak.... Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 19.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2006 Vet du sann ca hva prisen ligger på? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 19.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2006 Søkte en del på nettet, men kunne ikke finne noen. Hvis du ringer, eller sender mail til www.dpgruppen.no så kan de sikkert hjelpe deg. Mailadressen direkte til pumpemannen deres er: vestvik@dpgruppen.no. Veldig grei kar han der. Har kjøpt en del utstyr av han, og fikk min pumpe overhalt der. Sitér dette innlegget Link to post
GMC 2500 Svart 19.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2006 Huffffff. Det var som f.. Jeg ringer USA i morgen. Skal høre om jeg kan ta en ombygging, mens den er i båten. Eller om det bare er å bytte den ut. Gå inn på http://home.c2i.net/oeabraham/ Ta en test på om pumpa er noenlunde tett. Det er mulig at dem kan ta den gamle i bytte. Da blir ikke prisen så alvorlig gærn. Pumpene dem overhaler er faktisk bedre enn original. Dem plukker ut alle svake deler, som Stanadyne har sendt ut beskjed om skal utføres. Kommer tilbake med beskjed. Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
colabrus Svart 20.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Det høres bra ut karer. Jeg tar imot all hjelp med takk! Hvilken pumpe er det jeg bør ha når jeg har 6.5 med turbo? hva med denne: Pumpe e-bay Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Jeg ville kanskje vært litt forsiktig med f.eks. ebay etc. Kanskje ender du opp med den samme pumpa som du allerede har. Du kan jo sjekke www.minges.no, de har overhalte og nye pumper, mekaniske og elektroniske. Merk at prisene er eks. mva hvis ikke annet er nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
GMC 2500 Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Den pumpa på eBay er en 4523, 1986 - 89 Den kan brukes, men vil IKKE gi full kapasitet. Skal det brukes en 6.2 pumpe på en 6.5, så må den ha et nr som er DB 2829 4723 - 4781 eller over 48xx Dette pga. innvendig cam, timing og cc / stroke Skal man først bytte, så bytt til det beste som er å få tak i. colabrus: Jeg sender deg en melding senere i kveld. Venter på beskjed etter tlf. til USA Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
aqad Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Hva skulle vi gjort uten GMC 2500? Gutt med peiling. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 20.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Enig karer, dette kan han. Hadde stått og slitt i den gasswiren enda jeg visst det ikke var for han..hehe Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 ille bra detaljkunnskap det der ja. bare kortslutter meg til koret. Sitér dette innlegget Link to post
GMC 2500 Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Der er ikke så mye å få gjort, men vi prøver. eMail avsendt til colabrus Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
GMC 2500 Svart 20.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 (redigert) Har du denne typen, eller er der en låsemutter på din pumpe?? Redigert 20.Juni.2006 av GMC 2500 (see edit history) Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
colabrus Svart 20.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2006 Det er låsemutter... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.