Mulligan Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Nå hilser jo ikke motorbåtfolket på seilere De kan ikke. Alle sitter i utgangstilling. Venstre hånd på rattet, høyre hånd på pådraget og begge øya i kartplotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 hade den varit 20cm kortare o hade max kunnat gjöre 7kn så hade det varit OK med bare en hvit runtlysande... Stemmer dette? Du siterer en regel med ganske klar ordlyd, selv om det er rom for en skjønnsmessig vurdering. 2) Maskindrivet fartyg med längd under 7 meter och vars maximifart ej överstiger 7 knop, får, i stället för under a. föreskrivna ljus, föra ett vitt, runtlysande ljus och skall om praktiskt möjligt även föra sidoljus. Formuleringen "skall om praktiskt möjligt" tolker jeg ikke slik at det er ok dersom båteieren ikke gidder å montere sidelanterner. Regelen sier at det skal brukes sidelanterner, men åpner for unntak dersom det ikke er praktisk mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 baylineren har en dual funksjon topplanterne - bla en for "anchor/navigation" om jeg husker riktig - hvit forover under fart - hvit i alle retninger ala rundstråler ved "anchor". fungerer som lys på brua i kveldinga ;-) eh, i tillegg til de andre lysene der da. uten å dra i gang us diskusjonen igjen - de har et uttrykk der borte: KISS- Keep It Simple, Straight. Baylineren er bygget på billigst tenkelige måte. Velgeren mellom anchor/navigation slukker og tenner stb/bb lanterne. Topp/akterlanterne er fremdeles rundtstrålende. Man kan ha kombinert topp og ankerlanterne. Den siste Sen står forøvrig for stupid. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Whistler Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Med fler lys enn et bordell i Las Vegas... Suzuki Nå har det seg slik at prostitusjon er forbudt i Las Vegas, så bordellene er nødvendigvis utenfor bygrensa... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mulligan Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 forbudskiltet som ble lansert midt på 80-tallet.. Ja Båtmagasinet må ta en del av skylda for denne to-leir greia. Føles litt merkelig for meg som farter rundt både i motorbåt og seilbåt, hver til sitt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Venstre hånd på rattet, høyre hånd på pådraget og begge øya i kartplotteren. Det må da være helt feil Mine mistanker går i retning av at endel motorbåt førere hopper på gasspaken ,og kun et øye brukes i kartplotteren da det andre er opptatt med å scanne inn Hekksjø Offer Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Vi smeller spakene i bånn og kjører på autopilot. Armer og hender er naturligvis opptatt med blondiner, cigarrer og cognac. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Slagskibet Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 I cirgallo og ølklassen,også kalt cigarillø av onde tunger, er det litt mere manuellt arbeid ser du. Men litt tafsing blir det jo på brunettene når de slingrer rundt i hekksjøen etter CBC flåten. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 15.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2006 Baylineren er bygget på billigst tenkelige måte. Velgeren mellom anchor/navigation slukker og tenner stb/bb lanterne. Topp/akterlanterne er fremdeles rundtstrålende. Man kan ha kombinert topp og ankerlanterne. Den siste Sen står forøvrig for stupid. vet ikke om vi egentlig sier det samme men topplanternen lyser kun fremover sammen med sidelanternene. i anchor pos slukker sidelanterner og topplanternen blir en rundstråler - den er 2 delt. Den siste Sen står forøvrig for stupid. beklager, det er nok riktig. skyldes en liten fragmentering av softdisken. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2006 Når jeg tenker etter... Det var godt ikke jeg kom forbi. I mørket. For jeg har refleks i mastetoppen. I og med at det sitter på en seilbåt, kvalifiserer vel det til en uansvarlig og to dårlig sjømannskap? Eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.