alum Svart 15.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 Bendet hadde en ytre diameter på 12mm og en indre på ca 10mm. Slangen var tredd utenpå dette. I og med at bendet var potte tett, regner jeg med det vil være nok å fikse det slik at dieselen igjen vil renne fritt. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 15.Juni.2006 Del på Facebook Svart 15.Juni.2006 Noen av disse skroggjennomføringene er laget i et materiale som irrer, altså ikke bare den beryktede sila. Det betyr at selve røret får redusert størrelse enn de opprinnelige 10mm du nevner. Du ser det best på yttersiden av båten. Som tidligere nevnt synes jeg det er rart at båtprodusenter velger 1/2'' lufteslange. Dette er på kanten lite selv om man fyller fra en pumpe med normalt trykk. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Slagskibet Svart 16.Juni.2006 Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Bra at du fant feilen og at jeg beholdt hue mitt Har vært inne på å legge en større skrog gjennomføring i skutesida og øke slangedimensjonen. Men blir litt krøkkete det også. Dårlig med plass oppunder dollbordet og økes størrelsen på slangen så bør vel stussen på tanken være større også ? Å demontere halve båten for å få ut tanken tror jeg ikke blir gjort før den lekker. Får heller leve med løsningen som er inntil videre. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 21.Februar.2007 Del på Facebook Svart 21.Februar.2007 fyll ikke for sakte. for da vil nemelig dieselen skumme. Fyll tanken når den er ca halv full...ikke vent til nesten tom. det er luftinga di...garantert. rens utlufting, ta bort netting ..hvis du har Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.