Bømlafjord Startet 16.Juni.2006 Del på Facebook Startet 16.Juni.2006 (redigert) I år er det ekstremt mykje ålegras i sjøen og hver gang eg skal til å fra båtplassen min må eg manøvrere i dette lange ekle dritet. Ser det ligger gress rundt propellene og tenker da, kan dette komme seg inn og skade tettningene på drevet. Noen som har erfaringer rundt dette? Redigert 17.Juni.2006 av Nimbus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 16.Juni.2006 Del på Facebook Svart 16.Juni.2006 Jeg hadde nettopp drevet inne for service/ompakking og fikk fortalt at sjøgress, fiskesener o.l. kunne legge seg innenfor simmeringene og føre til at det ikke ble tett. Etter mye trøbbel med å få drevet lekkasjefritt så ville ihverfall ikke jeg tatt sjansen på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Ålegress kan hvertfall ta knekken på baug-propellen.....det fikk jeg erfare i sommer. Ny propell til en liten tusenlapp måtte til Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 pass opp for tetting av kjølevann osv også, kan fort tette til filteret til sjøvann inn Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
roaldbj Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 (redigert) Vi fikk tett inntak av vann til toalettet i sommer grunnet ålegras. Klarte heldigvis å få det ut med trykkluft. Redigert 5.September.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 Har fått ålegress i toalett inntaket flere ganger i sommer. Min erfaring er at når båten har ligget en ukes tid i hjemmehavna, så lar dette seg pumpe gjennom igjen. Går vel delvis i oppløsning med tiden. Så frem til nå har jeg unngått å demontere noe for å løse problemet. Når det går tett går jeg over til å skylle med ferskvann fra litermål, og så pumper jeg ut ålegresset før neste tur. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.