Jump to content

Christian Radich i Fantebukta!

Guest Juffe

Recommended Posts

Hei.

Imponerende skue med Christian Radich i Fantebukten på Kommersøy. - Joda Trudelutt var der også, men ikke i Fantebukten. Vi kom til Kommersøy torsdag og lå i Grisebukten. Første natten lå vi alene der, men natt til søndag var vi hele 7 eller 8 båter, inkludert to baatplassen.no båter, Pan Pan's Solgang og vi i Trudelutt.

Var en tur over i Fantebukten og luftet skipshunden Japp og både så og hørte Christian Radich! Da de lå der tidligere i år hadde de visstnok fått tau i propellen!!

Dette var en nydelig helg og hadde det ikke vært for dassproblemer og høljeregnet fra morgenen av idag da vi skulle hjem. Men vi holdt ut med varmeapparatet på til 1325 før vi satte nesen hjemover som siste båten fra Grisebukten. Ubehagelig, men grei tur over til Son i krapp sjø med 10m/s og regn. Hvorfor må alltid vinden og sjøen komme inn på tvers?! Blir ikke været for ille blir det nok Kommersøy de to neste helgene også!

Dassproblemet besto i at slangen fra dassen og helt til septiktanken hadde grodd igjen. Den ble imidlertid demontert (med diverse brun guffe fra et nybrukt toalett flømmende utover) og knadd og bøyd og skylt til den hadde fått sin opprinnelige indre diameter. Hadde dette på listen over hva som skulle gjøres til vinteren, men nå er det punktet strøket fra listen. Det er godt med det som er gjort!

Og til deg Jan (Pan Pan) m/fru, - takk for drammen og hyggelig prat!!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Imponerende skue med Christian Radich i Fantebukten på Kommersøy. - Joda Trudelutt var der også, men ikke i Fantebukten. Vi kom til Kommersøy torsdag og lå i Grisebukten. Første natten lå vi alene der, men natt til søndag var vi hele 7 eller 8 båter, inkludert to baatplassen.no båter, Pan Pan's Solgang og vi i Trudelutt.

Var en tur over i Fantebukten og luftet skipshunden Japp og både så og hørte Christian Radich! Da de lå der tidligere i år hadde de visstnok fått tau i propellen!!

Lars H.

Jeg var ombord på Radich 7 til 8 juni i år.  Etter en flott tur ut fra Oslo ble det bestemt at vi skulle prøve å legge oss ved Kommersøy pga vindretningen.  Det var ingen problemer med propellen, men lettbåten ble brukt til buksering da farvannet var ukjent for besetningen.

Det er mulig for den som ønsker det å bli med på seiltokt med Christian Radich hele sommeren, seilprogram og priser finner dere på http://www.radich.no/nor/pgs/hovedsiden.html siste tur for året er over, men det blir muligheter neste år.  Dette er med på å finansiere skuta som sliter økonomisk, så ikke nok med at man får en uforglemmelig tur så er man også med på å sikre videre drift av dette klenodiet.

Anbefales på det varmeste.

MVH

Kito

Hvis det lå hele 4 medlemmer av Baatplassen i Fantebukta 7-8 juni iår så skal jeg anskaffe meg Baatplassens Vimpel til neste år og håper følgelig at flere følger opp. Dette begynner jo å bli morsomt.

Hilsen Jørgen

Ja, - gjør det ikke det? Vi er visst nokså mange medlemmer som frekventerer dette favannet. Men husk at noen av oss vanligvis ligger i Grisebukten på østsiden av Kommersøy, 5 min å spasere fra Fantebukten. Se bilde under av Trudelutt en 17. mai!

Lars H.

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kunne jeg fått en kopi av det flotte bildet du hadde av Christian Radich?

Hei Kito,

Joda, jeg har flere bilder av Christian Radich den kvelden. De er tatt med digitalt videokamera (stillbildefunksjonen), så det er best å sende det på e-post. IM systemet klarer ikke vedlegg så du må sende meg en e-post adresse (på IM).

Gerhard

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...