Geir Kallevik Startet 18.Juni.2006 Del på Facebook Startet 18.Juni.2006 Lurer på¨å kjøpe en With 320, til lettmatrosene. Da jeg ønsker og ha denne i davideren, lurer jeg på om noen vet hva denne veier http://tinde.no/au/boat.tas?Ref=1133188htt...tas?Ref=1133188 Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Du bør vel kansje ta motoren av når du har den i davideren, for med motor, tank + diverse så nermer du deg vel 200 kg, og det blir vel mye for davideren din,,, eller rettere sagt innfestningen til davideren. Larsb with 320 Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 18.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Takker for raskt svar. Ja motoren er planlagt av. Har en motorbrakett ved den ene davideren. 100Kg, regner jeg med skal gå greit. Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 det skulle gå fint...men å få montert daviden på withen er klin umulig!! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Eldre With joller kan være gjennomtrukket av vann i dobbeltbunn og hekk, da vil vekten være en annen enn som ny.... Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 - Så sant, så sant, så husk å drenere ut gjennom bunnpluggen bak. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Ingar Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 Ikke noe plugg bak i disse... Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 18.Juni.2006 Del på Facebook Svart 18.Juni.2006 (redigert) Jeg hadde plugg for drenering foran i min KMV 320. Brukte pumpe for å få ut vann. Ellersa veier den 90kg, uten styrekonsoll. Løftet min greit alene. Se her Redigert 18.Juni.2006 av Sinus_nor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Jeg hadde også plugg, helt nederst på akterspeilet. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Nøtterøy Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Se om du kan få kjøpt en gammel "skall with". Hadde en slik en en gang på 80-tallet. De er uten dobbelbunn, og veier endel mindre. Den jeg hadde var en 10 foter. De tar fint en 9.9 hk! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 With har alltid hatt tappeplugg øverst i baugen. Skikkelig smart siden båten må snues for å få ut vann samt at man ikke kan sjekke når den ligger på vannet.... Uansett så kan man her bare tappe ut vann som evnt. ligger mellom skrog og innerliner. Skummet befinner seg under en ekstra dørk. Det hjelper heller ikke med noe tappeplugg når bunnen er skumfyllt. Man kan se konstruksjonen her. Så hvis man har plugg i akterspeilet er den ettermontert. Dette er en enda mindre smart løsning da man da i tillegg risikerer at vann lekker inn... Nøtterøy: With har alltid hatt skumfyllt dobbeltbunn, hvis ikke er den tatt ut. Det finnes også "piratkopierte" with joller som kan ha varierende løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 With har alltid hatt skumfyllt dobbeltbunn Der tror jeg Nøtterøy har rett. Den originale 10' Withjolla, skallWith, hadde tiljer og ingen dobbeltbunn. Når 12' jolla kom, fikk også 10' denne fordømte treplata som har tatt livet av så mange gode båter. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Sikkert en piratkopi, men så vidt jeg husker var det endel av dem som eksisterte på den tiden! Og de hadde garantert ingen dobbelbunn! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 De hadde iallfall dobbeltbunn midt på 60-tallet, så originale båter med tiljer må være av en svært tidlig utgave. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Ja, de første. Det var vel når KMV begynte å bygge dem at dobbeltbunnen kom. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 10 foteren til with har hatt flere design opp gjennom tidene. Jeg har hatt noen av dem i eget eie. Jeg vet ikke om det finnes en riktig gammel en som er enkel i skroget hele veien, men om det gjør det så bør du styre unna. Fyller du den med vann synker en slik båt som en stein..... Den eldste jeg hadde var dobbel i bunn og enkel i sidene med helt flatt akterspeil. Båten var i grunn grei, men to "lettmatroser" klarer lett å kantre den. Lettmatroser er som regel ikke like snill som man tror, i hvert fall ikke når pappa er ute av syne... Tror ikke jeg ville betalt mere enn en tusenlapp for en slik.... Deretter kom den med dobbelt skrog, fremdeles med flatt akterspeil. Denne båten var litt stødigere og man kan lett kjøre den med 20 hester. Men da skal man kunne kjøre båt og vite hva man gjør, lite eggeskall i 36 knop. Denne modellen heter with 200, kan anbefales og bør ikke koste mere enn 2-4 tusen. Så kom with 320, med litt endret design. Akterspeilet fikk de karakteristiske skrå flapsene som er dromedille designet til Bror With. Båten planer lettere, MEN den kan være litt skummel i medsjø. Den har en lei tendens til å skjære ut ganske brutalt ene eller andre veien. Dette er noe man så og si slipper med det eldre designet med helt flatt akterspeil. Jeg ville kjøpt en With 200 fordi jeg synes den oppfører seg bedre og er mere forutsigbar enn den nyere With Dromedille 320. Du får With 200 mye billigere og den er lettere... Er dessverre en del som mener de skal ha like godt betalt for disse gamle With'ene som dromedillene. Ikke la deg lure her... Sitér dette innlegget Link to post
With500 Svart 17.November.2018 Del på Facebook Svart 17.November.2018 Inde på (Boat.no) skriver du with Eller KMV i båtmærke der kan du finde alle date på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.