Jump to content

Garmin 182C - førsteintrykk

bliss X

Recommended Posts

Merk at jag skrev, 'härstammar', tror att idag gör dom sine egna men att basen kommer

fra transas system! Tror jag leste det i en dansk båttidning för ikke så lenge sedan!

nu får du ikke göra 'narr' av den svenske flottan, (det lilla som finns kvar!!), jag kommer

oxo ihåg någon ubåt i Sognefjorden.............. :wink:

S/Y Gunga Din

..nu får du ikke göra 'narr' av den svenske flottan, (det lilla som finns kvar!!), jag kommer

oxo ihåg någon ubåt i Sognefjorden.............. :lol:

...kremt,...jeg prøvde å referere godbiter fra svensk presse... :wink:

For ca. 15 år siden var jeg på soloseilas til Käringön og lå i havnen der mens svenske flottan drev på med U-båtjakt i Stigfjärden like innenfor. Hadde VHF'en på og fikk inn kommunikasjonen mellom den militære øverstkommanderende for operasjonen og sivilister som hadde spørsmål. Så er det en farbror med en liten snipa som kommer sørfra og spør så vakkert om han kan få krysse Stigfjärden da båten han er liten, han synes ikke om å gå ut i åpen sjø da bølgene er for store for ham. Først ble det stille fra den militære lederen. Så kommer han med: "Fråga Polischefen på Tjörn.....".

Om jeg husker rett er største dyp i Stigfjärden 16 meter, det var en svensk fisker som holdt på å få U-båten i garnposen!

"Fråga Polischefen på Tjörn....".....Glemmer det aldri! :lol:

Det ser ut på din logg-linje som du har en riktig GPS-signal hele tiden,annars tror

jag att du skulle fått avbrott i logglinjen alternativt fått en 'hoppande/svängande'

linje !

Tror istället att Hortenkanalen ligger feil i kartet, eller som militären säger stämmer

ikke kartan o verkligheten, så gäller kartan...... o då skulle kanalen ligga fel   :lol:

Er fullstendig enig! :wink:

Nej gps/plottrar er inga leksaker förmodligen det bästa hjälpmedlet vi fått i småbåtar, till en rimlig peng!

Bruker båten bare til dagsturer for tiden, og da er det begrenset hvor langt hjemmefra jeg kommer med marsjfart på 7 knop. Sikkerhet teller, men for meg er kartplotter i første rekke et avansert leketøy.  :lol: (Sikkerhet var selvfølgelig argumentet for å kjøpe!) :lol:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

• 5 år senere...
  • 6 år senere...

Denne Tråden er lit gammel ser jeg men prøver like vel... og om noen vet hvor jeg eventuelt kan finne det jeg leter etter så hadde jeg blitt glad.

Kjøpte meg ny båt/brukt båt og i denne står det en Garmin GPSMAP 182C, og  den har et kart som da er Oslo til Gøteborg eller noe slikt, jeg er på jakt etter å få oppdatert kart brikken eller få tak i ny kart brikke til denne som tar for seg karte Bergen til Ålesund, har hjemme havn i Sogne  og fjordane.

Håper noen kan hjelpe meg... eller må jeg da kontakte Garmin?

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...