Lophius Startet 19.Juni.2006 Del på Facebook Startet 19.Juni.2006 Vi skal til med oppussing av vår gamle fiskeskøyte. Noen som vet hvilken hvitmaling som holder godt på stål/alum. ? Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Ta deg en prat med jotun eller internatioanal så hjelper de deg. Ønsker du og få et langvarig resultat så bruk 2 komponent maling grunning først så toppstrøk. Jotun har en grunning/primer som heter jotamastic den er vel karnsje litt dyr men et bra resultat blir det så bruker du toppcoaten til jotun så blir skuta fin og det holder seg lenge. På aleminium så er det egen primer som skal brukes. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Da jeg en gang i tiden hadde en stålbåt bruke jeg en maling som jeg mener kaltes "Skipolin". Den var enkomponet, og mye enklere og rimeligere en to-komponent som en selvfølgelig også kan bruke (men helst ikke utenpå tidligere en-komponent. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Du kan legge to komponent utenpå gammel 1 komponent maling men må da bruke primer først det er ikke noen fare for "koking" Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 19.Juni.2006 Del på Facebook Svart 19.Juni.2006 Hempel har også en tokomponent skipsmaling som er veldig god. Brukes ved det lokale skipsveftet her. Kommer i 20L bøtter og er kostbar, men den er ekstremt slitesterk! Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 16.Februar.2011 Del på Facebook Svart 16.Februar.2011 Gammel tråd, men det betyr jo ikke at man må starte en ny en. Jeg har et garnspill, type Pettersen tror jeg, som har en malt/lakkert rulle som jeg helst vil beskytte mot vær, vind og salt og få fin igjen. Der slitasjen er størst etter liner og tau blir det etterhvert rust. Hva er det en bør ha på her for å stoppe dette? Er det noe to komp. produkt som er såpass slitesterkt at det tåler en del runder uten at man er nede på bart metall igjen i løpet av et blunk og som hindrer korrosjon? Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 16.Februar.2011 Del på Facebook Svart 16.Februar.2011 (redigert) den mest vanlige til ditt bruk ,vil eg tro er hammerlakk.Selges på nær sagt alle jernvarebutikker. 1 komp og slitesterk. dissfordel.nesten umulig å overmale,når den har herdet, da den innholder silikoner. ellers finnes det også kjeramiske malinger. men da stiger prisen mye, Redigert 16.Februar.2011 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.