Jump to content

HR 26 - Kommentarer?

Front

Recommended Posts

Jeg ar ikke finlest hele tråden, men står det noe sted at seilene er dårlige og må byttes?

Opplyst av selger at seilene er gamle.

Om ikke seilene nødvendigvis må byttes akkurat i dag er alder i seg selv pristrykkende, delvis uavhengig av faktisk tilstand. Selv om man selv ikke nødvendigvis må bytte motor eller seil kan man vel være rimelig sikker på at en eventuell kjøper, når den dagen kommer at man selv skal selge båten, vil ha redusert betalingsvilje for eldre materiell. Ikke overraskende ligger det potensielle utgifter i brukte ting, og en kjøper må jo ta høyde for dette gjennom den prisen man er villig til å betale.

Hallaron; JokerS30 fra 1971og regatta ? :lol::lol::lol::rolleyes:

Suzuki

Står det ikke "spesialtegnat för kappsegling i signaturen din :wink:. Den gamle damen jeg seiler er ikke akkurat det jeg vil kalle noen regattamaskin, men et er jo spenning på regattabanen selv om vi gjerne ligger nest sist i feltet....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Du gjør Jokeren urett.

I havna hos oss, har vi en C30, egentlig samma båten, og den går som et olja lyn med gode seil og god trim.

Ja, åssen de to båtene egentlig kan sammenlignes, har jeg undet meg stort over..

Mulig jeg må investere i noe mørke dyre seilgreier, og bytte ut faste messingpropellen med en folder, og VC17 behandle hele skuta, samt profilsparkle kjølen, landsette 200 kg verktøy, utstyr og dykkesaker, hive på land 7,5kg Bruce`n og 10kg Bruce`n og daumannen, og tømme vanntanken, stamme riggen maksimalt og stille til start.

Eller kanskje ikke.

Suzuki

No boat needed..

Hvis dette er første båt, kommer ikke til å fintrimme seilene. VIl fungere helt greit med gamle seil.

Har seilt cutter, med seil som også hadde blitt kastet som laken. Gleden var der for det. Båten var

også med i NM med seil. Ikke akkurat favoritter, MEN.

SJekk att alt fungerer, att man stole på att båten er i stand, selv med gamelt utstyr. Tror dette kan

være en kjempebåt. Få med en motorkyndig, kan sikkert få hjelp her på Båtplassen. :yesnod: .

Vi sees!

jeg er vokst opp i en HR 26. Familien hadde den i fler år enn jeg kan huske. Den ble byttet i 1988 da en HR 29 ble innkjøpt. Vi var på mange og lange turer med denne båten. Største gleden med å gå over til 29'en for oss som sov i forpiggen var at fattern ikke satt på do i køya vår om morran. :lol:

Hr 26 er en fin familieseiler. Ingen racer, men våger du å ta litt hard i riggen kan du få den til å ta bra høyde. Kvaliteten er gjennomført, trearbeidene pleier å holde seg bra i tiår etter tiår. Båten er relativt langkjølt og tåler landkjenninger bedre enn mange mer moderne båter. Dessuten tåler båten godt med vind.

motoren deler jeg din bekymring over. Antakelig fordi jeg har best greie på å peile olje og fylle diesel. Utover det er det VP som årnær hos meg. Som alt annet som er brukt vet man ikke helt hva man kjøper. Motoren kan holde 20 år til eller 2 måneder til. Sånn er livet med bruktbåt.

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...