Jump to content

Moderne folkebåter

bliss X

Recommended Posts

Jo, men det er ikke sannsynlig at de vil greie å konkurrere. Jeg tror desverre tiden er over for slike båter til slike priser. Det er det jeg kaller en utenifra-og-inn båt. En som det er koselig at andre vil kjøpe fordi den er noen annet enn det de fleste har, men som jeg aldri ville kjøpt selv.

Tja, spørsmålet er hvem de konkurrerer med? De konkurrerer ikke med bavaria eller hanse. Men i Tyskland er det mange entusiaster som har penger, og som gjerne blar opp det det koster for å få en trebåt. Dermed får de kanskje solgt en 3-4 stykker i året til denne kjøpergruppen. Spørsmålet blir jo da om det er i tråd med forventningen, eller om det er for lite til at det lønner seg.

Jeg tror desverre tiden er over for slike båter til slike priser.

Hvorfor skulle tiden være over for slike båter? De kommer selvsagt ikke til å bli noen storselgere som Bavaria, men prismessig har de tilsynelatende plassert seg midt på treet. (Jeg skriver tilsynelatende ettersom jeg ikke har sjekket hva de de annonserte prisene egentlig dekker.) I enkelte land betaler folk gjerne litt mer for trebåter, og dyre båtplasser gjør at en del foretrekker å legge mer penger i en mindre båt enn å kjøpe så stor båt de kan få billigst mulig.

Ville jeg kjøpt en sånn båt? Jeg ville absolutt vurdert det, særlig dersom produsenten følger opp med de modellene som er antydet på hjemmesiden og kan følge opp en del av mine spesielle ønsker uten at det blir for kostbart. Ok, så kunne jeg kjøpt en 50 fots Bavaria for samme beløpet, men jeg er ikke interessert i en 50 foter selv om jeg har råd til det.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...