Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Jeg har plass i garasjen. Du kan til og med få den temperert :smiley:

Vel.. siden jeg skal bo i Grimstad neste år så må jeg jo ha noe å fingle med, så det er greit :smiley:

Den var stilig men økonomien og ikke minst madammen ville jo jo gått helt av hengslene, for ikke å si sengegavlene :confused: hvis jeg i tillegg til det jeg har.. ja du skjønner.

Blir jo heller ikke løen av penger av et år på skole i Sørlandets Perle?! (Trodde det var Kr. sa..)

(Derfor skal jeg også bo i båt i 10mnd.) :yesnod: Grimstad Gjestehavn (regner med du kommer på inspeksjon :smiley: )

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

...

(Derfor skal jeg også bo i båt i 10mnd.) ...

 

Det er 13 foteren du tar da, ikke sant?

 

:sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

:smiley: Jo det blir greit med plass under det lange"panseret" :smiley:

Nei, satser på å låne mor og fars Grand Banks 32, den er veldig grei, regner jeg med.

Det høres jo ikke ut som en dum "hybel".

 

Pass nå på at du ligger et sted med bredbåndsmuligheter! Vi må ha din ekspertise tilgjengelig, når vi står fast på treverksjobbingen! :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

*Kremt!*

 

Vil nødig være en "killjoy" - men har noen av dere "skravlefanter" lest 1. innlegg i denne tråden? Hva som er hensikten med denne spesielle tråden.............og hva som IKKE var hensikten :wink:

 

*\*

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Walter er en "Killjoy" :cryin:

 

Her foretar vi bare en helt ordinær avsporing, til og med uten personskader, og så kommer "trådpolitiet" med henvisninger til hva som er hensikt og ikke.

 

Classic fiberglass har jo funnet seg en hybel i Grimstad - og i tillegg trenger han den. Mer etter tråden skal du vel lete lenge etter.

 

:wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

*Kremt!*

 

Vil nødig være en "killjoy" - men har noen av dere "skravlefanter" lest 1. innlegg i denne tråden? Hva som er hensikten med denne spesielle tråden.............og hva som IKKE var hensikten :wink:

 

*\*

Han har jo rett i det.. det er vel best å koseljuge andre plasser :blush:

Jada det er både trådløst nettverk, dusj og vaskemuligheter i Grimstad gjestehavn!

Men det er sikkert mange som har en mye bedre ekspertise enn meg på trearbeid, er jo kun hobbysnekker jeg :smash:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Hardangersnekke fra 1940, med motor gis bort!

 

Link

 

Stavangerområdet.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Bobåt til bastard30000 ! :o)

 

Look no more, Per Chr. - look no more.......

Bilde

 

Ombygget Sjark 37 fot med 150hk Skania Vabis - for 50.000,-

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Skumleste katalogen "Mammut bokskred" nå på veien hjem.

 

For herværende forumsdeltakere er kanskje følgende bøker av interesse:

 

#407: Johan Anker - linjenes mester (før 429, nå 179) om en båtkonstruktør

#1079: Knop og stikk (før 199, nå 99)

#423: Med båt bak alle blåner (før 298, nå 99) om båttrafikkens historie

#591: Sjømat i fjæra (før 348, nå 149)

 

og kanskje noen flere som er interessant i vår sammenheng

Link to post
Share on other sites

Skumleste katalogen "Mammut bokskred" nå på veien hjem.

 

For herværende forumsdeltakere er kanskje følgende bøker av interesse:

 

#407: Johan Anker - linjenes mester (før 429, nå 179) om en båtkonstruktør

Skaffet meg denne boken i dag, sitter akkurat og blar i den nå.

240 sider med viktig båtkultur/historie, samt masse flotte bilder og skisser av linjelekre, klassiske treseilere. Løp og Kjøp...

 

Mvh

Haber

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

En god link for alle som er på jakt etter rimelige nye og brukte stasjonære og bærbare datamaskiner, skjermer osv. Brukte bærbare PC'er fra 1800 - 2500 maskinene er tilstrekkelig til å kunne kjøre kartsystemer for fritidsbåt. Alle maskinene har bedre spek enn den jeg bruker. Maskiner som er noen år gamle har også som regel serieport(RS232) som mange benytter som comport til GPS

http://www.jmdata.as/

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Skumleste katalogen "Mammut bokskred" nå på veien hjem.

(...)

og kanskje noen flere som er interessant i vår sammenheng

Kona kom hjem med to bøker igår. Husker ikke navn, men den ene var en relativt stor bok om Nordsjødykkerne, den andre en liten håndbok om fritidsfiske (tror den het "Fritidsfiske", men jeg kan ikke finne den igjen på nettet)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Her kan det jo være mulig for et bra kjøp for de som ønsker seg en Rana 530 eller lignende

 

http://www.statssalg.no/index.php?current_...ype=cars&id=995

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...