Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

For alle som desperat ønsker seg medlemskap i CBC-Deks Club'en, for å ha et sted å avnyte sin cigarr og cognac, men ikke orker tanken på å bytte båt, er løsningen nå kommet ... salg av

skall sjekke med naboen i morgon om jag kan gräva ner den på baksiden huset...så att jag kan gå

fra altan rett ut på flybridgen....kommer blondinerna springande da med Cognac o cigarerr :lol:

Posted Image

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

En brannskadd Fairline 38, noe å fordrive tida med på vinteren...?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=19

 

Denne har vel blitt forsøkt solgt tidligere.......

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Slepebåt... Gamle "Ivar av Porsgrunn" fra 1914 med Wichmann for 70.000,- Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Utdrag frå annonsa

 

Jeg sliter med å velge, men finner jeg en som kan elske båten som det jeg gjør, så vil jeg vurdere å beholde kona.

Med ein slik båt så burde han nesten gjort omvendt, nemlig funne ein som kan elske kona og beholde båten. :lol::wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Fra ovenstående annonse:

Posted Image

 

Dette er uten tvil en BREKNEHOLMEN, byggd på Lista! For noen bruksbåt-linjer, gitt!

 

MEN, det er en ting jeg stusser over - på denne trebåten, pluss mange andre jeg har sett på nettet - hvorfor bygger de inn spantene under dekk? Er det "finere" med jevn "innerliner"? På en trebåt?

Der skal det være GARNERING som "puster"! :smash: Luften må få sirkulere bak huden, ellers kan dette ende i katastrofe! Men pen båt var det..........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kanskje de er inspirert av de tidlige redningsskøytene? Disse hadde jo tett garnering for å ha noe å flyte på om de skulle slå hull i skroget. Tviler litt på om disse tynne panelbordene vil stå i mot så mye da, men...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

MEN, det er en ting jeg stusser over - på denne trebåten, pluss mange andre jeg har sett på nettet - hvorfor bygger de inn spantene under dekk? Er det "finere" med jevn "innerliner"? På en trebåt?

Der skal det være GARNERING som "puster"! :smash: Luften må få sirkulere bak huden, ellers kan dette ende i katastrofe! Men pen båt var det..........

Kan vel være for å slippe unna evt. kondens på skutesida, eller om sidene ikke er 100% tette. Har faktisk selv tenkt å kle inn spantene i kabinen en gang.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Volvo Penta service- og verkstedsmanualer for MD1B, 2B, 3B, 5A, 6A, 7A, 11C&D, 17C&D, 21A, 31A, 32A, 41A, AQD21A, AQD31A, AQD32A, AQD41A

 

MD 2001, 2002, 2003(T), 2010A/B/C, 2020A/B/C, 2030A/B/C, & 2040A/B/C.

 

TAMD31A, TAMD41A, TAMD61A til TAMD72J-A

 

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...