Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

vikers er her....men knarren er nå for liten :crazy: .

 

Jeg har jo nå forvaltningen av en 52 kvm. krysser (ca. 38 fot), og skal jeg igang på eget prosjekt - da skal det være båt med "bo-båt"-størrelse (40 fot +) - stor treseiler eller seilskøyte.

 

Forøvrig ser denne båten ut til å være et godt utgangspunkt for restaurering. Morsom å seile er jo også disse, samt at det er et godt og stort miljø på Knarr i Norge..

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Kanskje noe for Poseidon? :wink:

 

Du tenkte det ja :wink:

Jeg har en slik allerede - og hvorfor ble du ikke forundret ???

 

I alvor snakk: den praktiske anvendelsen av apparatet er idag så nær null som det er mulig å komme. Når det i annonsen står at den kan anvendes som vanlig radio, så er det bare såvidt..... Denne utgaven har nemlig ikke FM-bånd, og da blir det kun "gammeldags" AM, dvs kort-, mellom- og langbølge og der skjer ikke mye for småbåtfolket idag.

 

Men at den kan pynte opp i en båt, ja det er helt sikkert!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Dette er vel en godbit for rette "snekkeren"?

44 Plattgatter

 

:flag: TrondT

 

Det hadde visst sneket seg inn et mindre relevant bilde i den annonsen :eek:

 

73_-1241069857.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Du tenkte det ja :wink:

Jeg har en slik allerede - og hvorfor ble du ikke forundret ???

 

I alvor snakk: den praktiske anvendelsen av apparatet er idag så nær null som det er mulig å komme. Når det i annonsen står at den kan anvendes som vanlig radio, så er det bare såvidt..... Denne utgaven har nemlig ikke FM-bånd, og da blir det kun "gammeldags" AM, dvs kort-, mellom- og langbølge og der skjer ikke mye for småbåtfolket idag.

 

Men at den kan pynte opp i en båt, ja det er helt sikkert!

 

Jeg burde vel egentlig visst at du hadde en slik kanskje? :crazy:

 

Forøvrig mellombølge er jo kjekt å høre på. Hører ofte på mellombølge på mine gamle radioer med rør i før jeg legger meg om kveldene.. De fleste kanalene spiller som regel ikke nå-til-dags musikk, men hva gjør vel det?? :wink:

 

Sleipner93

Link to post
Share on other sites

Kan tenke meg at den er fra 70 tallet en gang pga formen på koblingshendelen som ble brukte på "nyere" sabber. Lydpotten er fra 50-60 tallet og er sikkert montert på motoren senere. Ser og at det er feste for starter på den. grei nok motor til delemotor, eventuellt sette den sammen for å bruke den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...