Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Jo båten ser fin ut, men er noko med "finishen" eg ikkje synst er heilt perfekt. (men då hadde den vel vore endå dyrare :wink: ) Synst det er eit par litt mørke og merkelige områder på skroget, men det er kanskje berre mange lag med olje/lakk som får det til å sjå slikt ut? Kan jo hende sola får det til å sjå litt merkeleg ut også.

 

Lagt til:

28_1270603034.jpg

 

 

Men no skal eg slutte å spore av, dette er vel i mot reglane i denne tråden... :blush:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Synst det er eit par litt mørke og merkelige områder på skroget, men det er kanskje berre mange lag med olje/lakk som får det til å sjå slikt ut?

 

Men no skal eg slutte å spore av, dette er vel i mot reglane i denne tråden... :blush:

 

Kan ikke se at dette er en avsporing :wink:

Det kan tenkes at eier av båten har blandet inn litt for mye tjære i benar/balsamterpentinblandingen. Da kan man gjerne få litt mørke områder på huden...

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Flott båt med flotte linjer!

 

Prisen synes jeg derimot er litt drøy, om han for 50.000 for den er jeg heller skeptisk til. Jeg mener at man kan skaffe seg mer båt enn den for mindre enn 50.000 (i tre da altså). Desverre har trebåtmarkedet blitt svakt de siste årene (Mener nå jeg da).

 

Hadde denne vært så billig og intressant hadde den vel vært solgt for lenge siden? Annonsen har jo snart stått i en måned. Eller rettere sagt ; Ble redigert sist ; 26/10

 

Har et lite ekempel, se på denne her Riktignok ikke helt lik båt med tverr ende å ikke en Furuholmen. Men se på skroget det ser jo ut som nytt, framdekk og akterdekk er nydelig. Rimelig grei innredning. Vet ikke helt med motoren på denne men når man ser på resten av båten kan man ikke se bortifra at motor er også rimelig velholdt. Denne står avatert til 32.000 nesten 20.000 mindre enn Furuholmen, og dette vil jeg mene er en bedre båt. Denne vil jeg også tenke er et røverkjøp, men ingen har kjøpt den enda (Ifølge annonsen ihvertfall).

Sleipner93

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dersom det er rett at Yanmaren er på 50 HK er det truleg ein 4jmte. Dette er, etter det eg kjenner til, ein av få yanmarar med glødestart. Motoren har turbo. Blei produsert berre nokre få år tidleg på 80-talet. Var nok ikkje blant Yanmars største suksessar og blei etter kvart avløyst av ein ny 55 hestar.

 

Eg hadde ein 4jmte i ein tidlegare båt. Plagsamt å måtta gløda før start, men elles fungerte den greit.

Link to post
Share on other sites

Synes ikke 50 000,- høres ut som noe overpris jeg da, denne motoren har nok noe verdi kontra den andre som det refereres til som har bensinmotor. Nå er jo egentlig bensinmotor på slike båter flott men tror jeg allikevell hadde valgt diesel. Så har jo den til 50 000,- tilnærmet dobbel hastigehet.

 

Synd at det ikke er skjult søm på den da

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg synes endel av furuholmen båtene har utrolig flotte linjer og det er det vel også flere som synes + at det kanskje ikke er så mange igjen av de originale? Dette tror jeg er medvirkende til høye priser på furuholmen båter :yesnod:

 

http://www.furuholmen.com/index.htm

 

En slik kunne jeg godt tenkt meg :wink:

http://www.furuholmen.com/izzabella.htm

 

Nyt prisen på den her :wink:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=22&tot=22

Link to post
Share on other sites

Hei hei.

Med fare for å pådra meg debattantenes vrede og helt uten intensjon om å iføre meg moderatorfrakk så vil jeg allikevel minne om at denne tråden, som vel er en at BP's lengstvarende og har rullet og gått i over 4 år er ment å være en tips tråd og kun det. Tips om det gode tilbud, det ultimate kupp osv. Se forøvrig Batdillas (trådstarter) innlegg nr 1 og 14.

Diskusjonen om en Furuholmen plattgatter kontra Skorgenes snekke er interessant den, men synes den fortjener en egen tråd slik at denne fortsetter som en ren tips tråd. OK? :wflag:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle prøve meg med en ny type "serie-tråd". Anledningen er at jeg nå og da har snublet over ting veldig billig eller gratis og som jeg vet andre helt sikkert kan være interessert i, men som jeg selv ikke har bruk for der og da. Dette er altså en tråd hvor vi kan tipse hverandre om slike kupp. F.eks. i ulike annonsemarked hender det at noen selger noe rasende billig eller rett og slett gir bort ting bare for å bli kvitt det. Eller det kan være utskifting av flytebrygger i egen båtforening hvor de gamle bryggene gis bort (Kanskje dårlig eksempel - det er vel sjelden vanskelig å bli kvitt noe slik... )

 

Ehhhh dette er sakset fra første side og starten av denne tråden, det er heller ikke jeg som er i besittelse av disse dørene men altså en anonse jeg fant på finn. Teak er jo høyt skaffet av mange og disse dørene gir endel teakstaver på 5X40 for den som ønsker å ta arbeidet med det

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg hvert deg hadde jeg brukt en slik en :blush::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...