Bergen Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Men er 50 000 kr eigentleg ein grei pris på ein slik båt? Bare motoren her representerer jo en grei verdi, så dette kan nå i alle fall ikke kalles noen upris Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 (redigert) Jo båten ser fin ut, men er noko med "finishen" eg ikkje synst er heilt perfekt. (men då hadde den vel vore endå dyrare ) Synst det er eit par litt mørke og merkelige områder på skroget, men det er kanskje berre mange lag med olje/lakk som får det til å sjå slikt ut? Kan jo hende sola får det til å sjå litt merkeleg ut også. Lagt til: Men no skal eg slutte å spore av, dette er vel i mot reglane i denne tråden... Redigert 20.November.2007 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
roaldbj Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Kanskje investeringsobjekt - men motoren er vel ikke orginal? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Synst det er eit par litt mørke og merkelige områder på skroget, men det er kanskje berre mange lag med olje/lakk som får det til å sjå slikt ut? Men no skal eg slutte å spore av, dette er vel i mot reglane i denne tråden... Kan ikke se at dette er en avsporing Det kan tenkes at eier av båten har blandet inn litt for mye tjære i benar/balsamterpentinblandingen. Da kan man gjerne få litt mørke områder på huden... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sleipner93 Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 (redigert) Flott båt med flotte linjer! Prisen synes jeg derimot er litt drøy, om han for 50.000 for den er jeg heller skeptisk til. Jeg mener at man kan skaffe seg mer båt enn den for mindre enn 50.000 (i tre da altså). Desverre har trebåtmarkedet blitt svakt de siste årene (Mener nå jeg da). Hadde denne vært så billig og intressant hadde den vel vært solgt for lenge siden? Annonsen har jo snart stått i en måned. Eller rettere sagt ; Ble redigert sist ; 26/10 Har et lite ekempel, se på denne her Riktignok ikke helt lik båt med tverr ende å ikke en Furuholmen. Men se på skroget det ser jo ut som nytt, framdekk og akterdekk er nydelig. Rimelig grei innredning. Vet ikke helt med motoren på denne men når man ser på resten av båten kan man ikke se bortifra at motor er også rimelig velholdt. Denne står avatert til 32.000 nesten 20.000 mindre enn Furuholmen, og dette vil jeg mene er en bedre båt. Denne vil jeg også tenke er et røverkjøp, men ingen har kjøpt den enda (Ifølge annonsen ihvertfall). Sleipner93 Redigert 20.November.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Kanskje investeringsobjekt - men motoren er vel ikke orginal? Neppe original motor Prisen kommer vel an på årsmodell og stand på Yanmaren, men som sagt; ser ut som et rimelig greit kjøp og Furuholmen-navnet klinger da bra enda...! Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
JanB Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Dersom det er rett at Yanmaren er på 50 HK er det truleg ein 4jmte. Dette er, etter det eg kjenner til, ein av få yanmarar med glødestart. Motoren har turbo. Blei produsert berre nokre få år tidleg på 80-talet. Var nok ikkje blant Yanmars største suksessar og blei etter kvart avløyst av ein ny 55 hestar. Eg hadde ein 4jmte i ein tidlegare båt. Plagsamt å måtta gløda før start, men elles fungerte den greit. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Jon-Kåre Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Synes ikke 50 000,- høres ut som noe overpris jeg da, denne motoren har nok noe verdi kontra den andre som det refereres til som har bensinmotor. Nå er jo egentlig bensinmotor på slike båter flott men tror jeg allikevell hadde valgt diesel. Så har jo den til 50 000,- tilnærmet dobbel hastigehet. Synd at det ikke er skjult søm på den da Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Nordåsen Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Vil tro at man bør betale 20000 mer for en Furuholmen plattgatter enn en mer ordinær Skorgenes snekke. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Javell.. Men hvorfor skal man betale 20.000 mer for en Furholmen? Hva er det som gjør Furuholmen så spesiell? Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Jeg synes endel av furuholmen båtene har utrolig flotte linjer og det er det vel også flere som synes + at det kanskje ikke er så mange igjen av de originale? Dette tror jeg er medvirkende til høye priser på furuholmen båter http://www.furuholmen.com/index.htm En slik kunne jeg godt tenkt meg http://www.furuholmen.com/izzabella.htm Nyt prisen på den her http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=22&tot=22 Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Rolf Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Hei hei. Med fare for å pådra meg debattantenes vrede og helt uten intensjon om å iføre meg moderatorfrakk så vil jeg allikevel minne om at denne tråden, som vel er en at BP's lengstvarende og har rullet og gått i over 4 år er ment å være en tips tråd og kun det. Tips om det gode tilbud, det ultimate kupp osv. Se forøvrig Batdillas (trådstarter) innlegg nr 1 og 14. Diskusjonen om en Furuholmen plattgatter kontra Skorgenes snekke er interessant den, men synes den fortjener en egen tråd slik at denne fortsetter som en ren tips tråd. OK? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Du har helt rett og jeg burde visst bedre! Beklager! Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
oddkt Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 (redigert) Stålbåt Har någon en större båtplats att låna mig Redigert 22.November.2007 av oddkt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Finnes det så høye båtplasser,da?? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 tenkte samme tanke, du bør ikke ha høydeskrekk skal du opp den fly'en Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Jon-Kåre Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Teak dører gis bort, må hentes Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Viking. Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Teak dører gis bort, må hentes Ehh, hører ikke denne hjemme under "marked"? Blir vel bare rot hvis alle bruker trådene til å selge all slags ting og tang.. Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Jon-Kåre Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 (redigert) Tenkte jeg skulle prøve meg med en ny type "serie-tråd". Anledningen er at jeg nå og da har snublet over ting veldig billig eller gratis og som jeg vet andre helt sikkert kan være interessert i, men som jeg selv ikke har bruk for der og da. Dette er altså en tråd hvor vi kan tipse hverandre om slike kupp. F.eks. i ulike annonsemarked hender det at noen selger noe rasende billig eller rett og slett gir bort ting bare for å bli kvitt det. Eller det kan være utskifting av flytebrygger i egen båtforening hvor de gamle bryggene gis bort (Kanskje dårlig eksempel - det er vel sjelden vanskelig å bli kvitt noe slik... ) Ehhhh dette er sakset fra første side og starten av denne tråden, det er heller ikke jeg som er i besittelse av disse dørene men altså en anonse jeg fant på finn. Teak er jo høyt skaffet av mange og disse dørene gir endel teakstaver på 5X40 for den som ønsker å ta arbeidet med det Redigert 23.November.2007 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Viking. Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Jon-Kåre Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Hadde jeg hvert deg hadde jeg brukt en slik en Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Seilaren Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 GRISEBILLIG Nidelv 24!!! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=58&page=2 Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 25.November.2007 Del på Facebook Svart 25.November.2007 Noe for bastard? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=9 Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
M/S Bastard Svart 25.November.2007 Del på Facebook Svart 25.November.2007 Nei, for mye jobb på den der gitt. Har byttet spanter for en god stund nå Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.November.2007 Del på Facebook Svart 25.November.2007 Ser jeg en stooor vridbar propell på siste bilde i den annonsen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.