Dassic Startet 20.Juni.2006 Del på Facebook Startet 20.Juni.2006 (redigert) Agderposten har i dag en artikkel om dieselprisene på Sørlandet - til skrekk og advarsel før fellesferien. Prisen på Fiskernes Salgslag i Grimstad er visstnok nesten 2 kroner dyrere enn i resten av fylket. Det hevdes videre at det Fiskernes Salgslag er eneste dieselutsalg mellom Arendal og Lillesand. Det jeg berolige om at ikke er riktig. Kenneths Fyringsservice i Grimstad (tlf. 37049944) selger diesel fra tankbil og Bibben (er han først ute med dieselpumpa, er det også mulig å fylle mindre kvanta). Han er vesentlig rimeligere (kanskje Perlen vet dagens pris?) - så det er ingen grunn til å ikke legge turen til Grimstad i år... Redigert 20.Juni.2006 av Dassic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Fysj, det er vel ikke helt tilfeldig at dem priser opp til ferien. Styr unna. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Og undskyldningen for at de ligger 2 kroner over andre er at de selger i så små mengder. Takke F........ for at de selger lite. Det er vel ingen som fyller mer enn de må på de dyreste plassene. Oppfordrer alle til å legge inn Disel/bensin priser i Driftstoffbørsen så det en mulighet for å få oversikt over hvilke marinaer en skal holde seg unna. Hadde også vært fint om det hadde vært mulig å legge inn priser for Svenskekysten og danmark også. For prisene spriker like mye der. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
skage Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Det er vel ikke så mange som fyller "lite" med diesel vel. Kan ikke skjønne at det eer så mange små kanner med diesel. Nei som sagt IKKE noe diesel tanking der nei. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Ser at vi har n fordel vi her i Stavangerområdet. Jeg måtte ut med over 500 kr for en tank med diesel forrige uke og fyller da ca 80liter. Husker ikke på øret hva den kostet men ca 6,60. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hebbe Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Titta på prisen for diesel i småbåthavna i Hamar for ca 14 dager siden og der var prisen kr 8,60 (åtte kroner og seksti øre) pr liter.... Valgte å benytte meg av "kannemetoden" i stede og "bar på" 200 liter slik at tankene ble toppet. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
SRA Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Kannemetoden hva er det?? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Kannemetoden hva er det?? Fylle diesel i kanner på bensinstasjon, lempe hele greia i bilen for så kjøre å tømme innholdet over i båtens tanker.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
roskva Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Hej Har lige checket på Helsingør Nordhavn her i Danmark, her er prisen omregnet 10 Nok Og jeg tror det er vanskeligt at finde det billigere i Danmark hvis man tanker fra standerene der står i havnen. Hvis der er andre fra Danmark der har oplysninger om priser fra deres havn, så lad os de vide, Det har også interesse for mig, da jeg skal rundt i landet til sommer. Sejlerhilsen Peder Jensen Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 I Skagen var prisen pr.20.mai Dkr. 9,40 på pumpa som står ved gjestehavnen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sjøtummel Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Fylle diesel i kanner på bensinstasjon, lempe hele greia i bilen [...]Lite praktisk å bruke følgebil i ferien, men jeg kommer langt med et par kanner og en sammeleggbar sekketralle i båten. Tralla er grei å ha for all slasg bunkring, og så hyggelig som det er å komme trillende med tralla inn på et lite polutsalg. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Spørsmål til roskva i innlegg #9: Hvilke muligheter er det i Danmark for å bestille bil med diesel og påfylling fra denne (ca 1500 liter)?. Grunnlaget for spørsmålet er at jeg flere steder i Danmark har settt at de lokale båteierne gjør dette. Selv har jeg i Danmark flere steder benyttet "kannemetoden", men selv om jeg bruker 5 jerrykanner hver på 20 liter tar det litt tid å slite frem og tilbake båt - bensinstasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 Betalte 6,69 hos Nilsen (Shell) på Flekkerøya (utenfor Kr.sand) for noen dager siden. Synes ikke det var galt. Men marinane holder jeg meg langt unna. De skrur opp når det går mot fellesferien. Jeg har også skaffet meg Texacos Truck-kort som gir kraftig rabatt på dieselen. Likevel var Diesel-Nilsen billigst denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 20.Juni.2006 Del på Facebook Svart 20.Juni.2006 På Esso`n her i Odalen, koster den såkalte avgiftsfrie dieselen 7,50 i dag... Det er ikke en marina-stasjon da. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roskva Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Svar til #12 Jeg bliver dig svar skyldig. jeg ved ikke om man kan få leveret almindelig diesel med tankbil. Jeg ved der er flere der bruger fyringsolie, som i de fleste tilfælde er det samme som almindelig diesel, man er dog begyndt at tilsætte farve da fyringsolien er "afgiftfri" det vil sige 1-2 kr billigere end almindelig diesel. Farven er tilsat da det er forbudt at bruge fyringsolien i bilen og jeg formoder også i båden, jeg ved ikke om det samme gælder for udenlandske gæstesejlere. Jeg tror at det bedste vil være at spørge på havnekontoret, da de må vide hvem der kan levere, eller i det mindste skaffe et telefonnummer til en olie leverandør. Jeg ved dette ikke var meget hjælp, men håber at du alligevel får en god sommer. Med sejlerhilsen Peder Jensen Sitér dette innlegget Link to post
Combi Svart 21.Juni.2006 Del på Facebook Svart 21.Juni.2006 Hei! Jeg bruker ikke disel, men det er akkurat det samme for bensin, høye priser på marinaen(e), og desverre så pleier bensin båtene å bruke mere drivstoff en diselbåtene så jeg merker det godt. Men det er en stasjon som jeg synes er mer "frekk" enn andre, kanskje ikke dyrere men dog. Denne stasjonen ligger i en av Sørlansbyene, rett på nedsiden av Sørlandsporten, og byen er kjent for sitt gamle navigasjons merke som er malt på fjellet. Stasjonen ligger i byens hovedgate, en liten stasjon klemt mellom gaten og sjøen, såvidt plass til 2-3 pumper på hver side av bygningen. Bygningen er så liten at det ikke er plass til inngang på sjøsiden og en må derfor gå rundt og inn samme dør og betale i samme kasse som for de andre pumpene. Tankanlegget er selvfølgelig det samme for alle pumpene, men likevel er bensinen (og helt sikkert også diselen) mellom 1,5 - 2 kroner dyrere pr liter på pumpene ut mot sjøen. Det er ikke akkurat prisen på bensinen som gjør meg ekstra forbannet når det gjelder denne stasjonen, for alle legger jo på prisen, men at de så åpenlyst melker båtturistene. En må jo gå forbi "bil" pumpene for å få betalt, og ser da den store prisforskjellen. Så jeg gjør som "Hebbe" så langt det er mulig/fornuftig << Kannemetoden >>. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.